העיתונאי צייץ נגד נתניהו ונקלע לאש צולבת

"ההיסטוריה מלמדת שהמילה דילמה לא רלוונטית עבור רה״מ כשמשהו עומד למול ההישרדות", כתב עובדיה והתגובות לא איחרו לבוא

קובי עוזיאלי | תקשורת 30.4.2024 | 07:30

ראה"מ בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים | צילום: מארק ישראל סלאם, לע"מ

הכתב והפרשן הפוליטי של חדשות 13, ספי עובדיה, צייץ נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וחטף מכתבים ופובליציסטים ימניים תומכי הממשלה.

עובדיה כתב: "בן גביר וסמוטריץ סימנו את גבולות הגזרה באופן ברור. הדילמה של נתניהו היא כזו: עסקה להצלת עשרות חטופים ודחיה ברפיח או ההישרדות האישית. ההיסטוריה מלמדת שהמילה דילמה לא רלוונטית עבור רה״מ כשמשהו עומד למול ההישרדות. רגע ההכרעה הוא של הציבור בישראל והסולידריות עם אחינו שגורלם ייחרץ בקרוב לחיים או למוות. זה גם זמן ההכרעה של בני גנץ".

ספי עובדיה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מגיש ערוץ 14, שמעון ריקלין הגיב לו: "ושום מילה על סינוואר שהוא הסרבן הראשי לכל עסקה כפי שאפילו האמריקאים אומרים. חבל שאתה מטעה את עוקביך".

הפובליציסט והמגיש ארז תדמור שהתמודד בבחירות האחרונות ברשימת הליכוד, הגיב לעובדיה וכתב: "הציוץ הזה הוא מניפולציה מכוערת. הוא מציג כל התנגדות לעסקת כניעה כפוליטיקה קטנה מצד פוליטיקאים ערלי לב. אבל אולי זה הפוך? אולי כל הפוסל במומו פוסל? אולי ספי ודומיו תומכים בכניעה מסיבות פוליטיות? אולי הם מריצים עסקה שתסכן מיליוני ישראלים רק מכיוון שהם לא רואים דבר מלבד הכשלת נתניהו? טיעון בזוי נכון? אבל אולי הוא נכון?".

ארז תדמור | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הכתב הפוליטי של 13, לא נשאר חייב והגיב לתדמור: "הציוץ הזה מתאר מציאות מכוערת. תגיד, איך אתה לא מתבייש לדבר על כניעה אחרי מימון חמאס וחיזוקו שבמשך שנים ארוכות רק כדי למנוע לחץ מדיני בגזרת יו״ש? גם אז היתה לזה בעיקר סיבה פוליטית - להימנע מצרות בקואליציה ובבייס. המחיר של המדיניות הזו לפתחנו עכשיו. אני רוצה שהוא יחזיר אותם כי את רפיח הוא היה צריך להשלים בחצי שנה שחלפה או יצטרך לדעת להשלים בעוד חודשיים".

לדבריו, "אני רוצה להימנע מעוד מאה רון ארדים שייצרבו את השם נתניהו לדיראון גם לעוד מאות שנים קדימה. אני לא מחפש את כשלונו אלא מחפש את חזרתם לפני שיהיה מאוחר מידי. אתה לעומת זאת, תמכור הכל בעבור עוד כמה נשימות פוליטיות נוספות של הקואליציה הזו. הבושה היא שלך ארז".

עוד תגובות רבות נכתבו לציוץ המקומם של עובדיה, כמובן מצד תומכי הממשלה ונתניהו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום