"התקשורת הישראלית ממעטת לסקר את המצב המורכב בעזה"

ישראלים רבים, שצורכים חדשות בעברית, אומרים כי הם כמעט ולא נתקלים בצילומים של ההרס בעזה, למרות שהם מודעים לכך שיש הרס נרחב ומספר הרוגים גבוה. כך בכתבה שמפרסם ה'וול סטריט ג'ורנל' על הסיקור הישראלי במלחמה

יענקי פרבר | תקשורת 14.5.2024 | 14:05

התקיפה וההרס בעזה | צילום: פלאש 90 / צילום מסך

ה'וול סטריט גו'רנל' האמריקאי מפרסם כתבה נרחבת על הסיקור של הצד העזתי בכלי התקשורת בישראל.

בכתבה נטען כי בעוד ישראל צופה במלחמה שמתחוללת בעזה מהזווית הישראלית, העולם רואה מלחמה אחרת, עם צילומים של ההרס שנגרם על ידי תקיפות אוויריות ישראליות, ולעיתים תמונות מזעזעות של פלסטינים שנהרגו. כל זה לפני העיתון, לא מסוקר כמעט כלל בכלי התקשורת הישראלים בעברית.

העיתון, מהגדולים בארה"ב ומהבודדים שדווקא תומכים בישראל, מציין כי: "בטלוויזיה הישראלית אין כמעט צילומים של פלסטינים הרוגים, רק כמה סצנות בודדות של הרס".

לטענת עיתונאים, ואזרחים ישראלים רבים, שצורכים חדשות בעברית, הם כמעט ולא נתקלים בצילומים על ההרס בעזה, למרות שהם מודעים לכך שיש הרס נרחב ומספר הרוגים גבוה.

"אתה רואה הכל על המלחמה בטלוויזיה הישראלית חוץ מאת תושבי עזה", צוטט שוקי טאוסיג, עורך "העין השביעית" ב'וול סטריט ג'ורנל'. "כרגע התקשורת הישראלית לא יכולה להתמודד עם מציאות מורכבת. הם יודעים שהצופים שלהם לא באמת רוצים לראות תמונות של האויב שלהם גוסס, אז הם פשוט לא מראים את זה".

דוברי ערוצי הטלוויזיה כאן 11 12, 13 ו-14 - סירבו להגיב או לא הגיבו לכתבה. מנגד ערוץ 12 סיפק ל'וול סטריט ג'ורנל' כמה דוגמאות על דיווחים במהדורות שכללו סצנות של מבנים והריסות בעזה ואזרחים שדיברו על מצוקתם, כולל מחסור במזון. אך לא נראו בהם אזרחים מתים.

הפער בפרספקטיבה הוא הבולט ביותר בין ישראל לבין העולם הערבי. רשת השידור המובילה בעולם הערבי, אל-ג'זירה, שמרכזה בקטאר, מסקרת כמעט ללא הפסקה תעמולה חמאסית ולפעמים שקרית על הנעשה בעזה, לעתים קרובות עם תמונות של הרס ומותם של אזרחים. 

מנגד יש לציין כי אל ג'זירה שידרה מעט מאוד מההתקפות ב-7 באוקטובר שגרמו למלחמה, וראיינו בקביעות פרשנים פרו חמאס אנטישמים שהטילו ספק בדיווחים הישראליים על הזוועות שביצע חמאס.

ה'וול סטריט ג'ורנל' דיווח כי בסקר שנערך במרץ, התברר שיותר מ-80% מהפלסטינים לא מאמינים שחמאס ביצע זוועות כלשהן ב-7 באוקטובר למרות ראיות נרחבות לכך, כך אמר חליל שיקאקי, מנהל המרכז הפלסטיני למדיניות וסקרים הממוקם בשטחים.

בניגוד לארה"ב ואירופה, שם רוב האנשים מקבלים את המידע שלהם בעיקר מהמדיה החברתית, הטלוויזיה עדיין ממלאת תפקיד גדול בישראל, אמר טאוסיג, עורך העין השביעית.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום