מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 22°c
חיפה 20°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 23°c
אשדוד 23°c
י"ז סיון התשפ"ה | 13.06.2025
תל אביב 23°c
באר שבע 22°c
חיפה 20°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 23°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ינון מגל הודה בשידור: "קיבלתי תשלום מהקמפיין של סמוטריץ'"

ינון מגל הודה בשידור כי קיבל תשלום מהקמפיין של סמוטריץ' – גם אמילי עמרוסי חשפה שקיבלה תשלום דומה

ינון מגל הודה בשידור: "קיבלתי תשלום מהקמפיין של סמוטריץ'"
ינון מגל צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הסערה סביב קמפיין משפיעני הרשת לקידום שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ממשיכה להתרחב. הבוקר (ראשון) חשף העיתונאי ינון מגל בתוכניתו ברדיו כי גם הוא לקח חלק פעיל בקמפיין – ואף קיבל עליו תשלום. במהלך שיח עם המגיש הנוסף, ברק סרי, הטיח בו סרי: "אתה עיתונאי, יש לך אחריות כלפי המאזינים". מגל השיב: "כן, קיבלתי תשלום, זה היה בשקיפות".

גם העיתונאית אמילי עמרוסי הודתה בפוסט שכתבה כי קיבלה כסף בעבור סרטון שבו שיבחה את סמוטריץ' על ההטבות למילואימניקים. בכך, מצטרפים גם אנשי תקשורת מוכרים לרשימת משתתפי הקמפיין השנוי במחלוקת, שעורר בימים האחרונים שאלות נוקבות על אתיקה, ניגוד עניינים ושימוש בתוכן ממומן במסווה של פרסום אותנטי.

לפי תחקיר שפורסם בכאן חדשות, עשרות סרטונים זהים הופיעו ברשתות החברתיות, כמעט כולם כוללים מסר אחיד – שבח ישיר לפעולות משרד האוצר והבעת תודה אישית לשר סמוטריץ'. בחלק מהסרטונים צוין שמדובר ביוזמה "שהשר הוביל מתחילתה ועד סופה", תוך הדגשת המחויבות האישית שלו למילואימניקים.

לפי הדיווחים, מיילים נשלחו למשפיענים עם הצעה להשתתף בקמפיין, תוך הבטחת תשלום בעבור העלאת סטורי או סרטון. לצד ההצעה צורף דף מסרים מסודר עם הנחיות מדויקות – מה לומר, באיזה נוסח, ואילו הדגשים להעביר לקהל.

מפלגת הציונות הדתית מסרה בתגובה כי מדובר בקמפיין מודעות לגיטימי שמטרתו לפרסם את ההטבות למילואימניקים, ובהן זכויות על קרקע, ארנק דיגיטלי וסיוע למשפחות. לדבריהם, הקמפיין נועד גם לבטא הערכה ציבורית כלפי "המיעוט שעושה מילואים", ולא רק לקדם את השר באופן אישי. עוד נמסר כי "מפלגת הציונות הדתית גאה בשר האוצר שהוביל תוכנית של 18 מיליארד ש"ח עבור המילואימניקים, ושם אותם בראש סדר העדיפויות הלאומי".

עם זאת, הביקורת הציבורית נמשכת. גורמים בתקשורת ובקרב הציבור מעלים שאלות על טשטוש הגבולות בין הסברה פוליטית לבין פרסום ממומן, ועל התופעה הגוברת של שימוש במשפיענים – וגם בעיתונאים – כדי לייצר אמון בקרב הקהל. העובדה שהסרטונים לא סומנו כתוכן פרסומי ברובם, מעצימה את התחושה כי מדובר במהלך שנועד להשפיע על תודעת הציבור באמצעים שאינם שקופים דיים.

בצלאל סמוטריץ ינון מגל הציונות הדתית

 צבע אדום

art