הפרסומאי הבכיר מסית שוב: ‏"החרדים מתעקשים להידבק בקורונה"

לא נח לרגע: לאחר שבחודש יולי כמעט וספג חרם צרכני מהמגזר החרדי לאור ציוצי נאצה שכתב כנגד הציבור החרדי. הפך הפרסומאי אילן שילוח למתוחכם יותר. כעת, הוא 'רק' מהדהד ומפיץ דברי שנאה שאחרים כתבו

אהרן מילר | תקשורת 1.10.2020 | 12:05

אילן שילוח\\חרדים חבושים במסכות צילום: מתוך הטוויטר\\דישי, פלאש 90

הפרסומאי הבכיר אילן שילוח שב ומפיץ דברי הסתה והשמצה נגד הציבור החרדי. בפחדנותו מסתתר שילוח מאחורי מפיצי שנאה אחרים, ומהדהד את דברי הבלע שלהם מידי יום ברשתות החברתיות.

זו לא הפעם הראשונה ששילוח המכהן כיו"ר קבוצת 'מקאן תל אביב' מקבוצת 'מקאן-אריקסון' העולמית, מרום מעמדו כאחד מהבכירים בעולם הפרסום בישראל, בוחר להשמיץ את הציבור החרדי הכוח הצרכני הגדול שמפרנס בין היתר גם את משרד הפרסום שלו.

כזכור ביולי האחרון עורר שילוח סערה עת כתב בחשבון הטוויטר שלו "אט אט מיקוד הקורנה חוזר לערים החרדיות: ירושלים, בני ברק, מודיעין עלית, פ״ת, אשדוד. לכן ליצמן דאג ליבוא אישי של עוד 17,000 חרדים מברוקלין עם סיכון גבוה לקורונה בלי בידוד אחרי שהוא בחסות ביבי יבוא מסיבי כזה במרץ. אל תגידו שלא ידעתם".

עוד הוסיף שילוח והשמיץ "בגלל הגידול המשמעותי בחולי קורנה במרכזים החרדים שוב אישר ביבי אדלשטין לליצמן ודרעי להגדיל מספר מתפללים באיזור סגור. סך הכל פועלים הגיונית ועניינית ללא שום לחץ פוליטי. הטיפול של ביבי במשבר קורונה במגזר החרדי היא כישלון שכולו נובע מלחצים פוליטיים".

ההסתה לא עברה בשקט, ולאחר סערה ציבורית שקמה בזמנו להחרים את האיש ואת החברות אותן הוא מייצג. הביע שילוח התנצלות מגומגמת משהו, ואמר "אין לי כלום נגד החרדים, צריך להעריך אותם על ההתמודדות שלהם. אני מתנצל אם מישהו נפגע".

כעת, כך נראה סומך שילוח על הזיכרון הקצר של הציבור בישראל, נראה שהוא אכן נשמר לא לתקוף את הציבור החרדי בשמו, אבל בציוציו מרבה האיש להדהד מסרי שנאה והסתה נגד הציבור החרדי.

לדוגמא מהדהד שילוח את דברי ההסתה של העיתונאי אטילה שומפלבי ‏שכתב "העיתונאי ישראל פריי ביומן הצהריים של רדיו 90: "האבסורד עצום. הפוליטיקאים החרדים מנעו בגופם סגר על הערים האדומות. ועכשיו, בסגר הכללי, הם אומרים: אנחנו לא בעסק. זה אבסורד".

כמו כן מהדהד שילוח כתבה מהעיתון themarker שכותרתה "‏חרדים מתעקשים להידבק בקורונה - וזה עלול להביא את ישראל לפשיטת רגל".

שילוח המעודד את ההפגנות בבלפור, ותוקף תדיר את הממשלה ובעיקר את החוליה החלשה - חברי כחול לבן, מנסה להסיט את האש ומפנה אותה אל עבר החרדים, ‏"ביבי עוסק רק בהפגנות בה בשעה שכ30% מהבדיקות חיוביות במגזר החרדי. הכל אישי. איש עלוב". צייץ שילוח.

עוד הוסיף שילוח והביא שוב ציוץ של שומפלבי "‏אדוני ראש הממשלה, עליה בחולים במגזר החרדי. נתניהו: אזרחי ישראל, יפעת שאשא ביטון אשמה. אדוני, עוד עליה אצל החרדים. נתניהו: אזרחי ישראל, מערכת החינוך אשמה. אדוני, רבע מהנבדקים החרדים - נדבקו נתניהו: המפגינים בבלפור. אדוני ראש הממשלה, זה לא ההפגנות נתניהו: אזרחי ישראל, חתונות".

מר שילוח, הציבור החרדי אמון על הכלל "האומר אחטא ואשוב אחטא ואשוב. אין מספיקין בידו לעשות תשובה". יום יבוא ו"ההתנצלויות" שלך לא תתקבלנה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום