מעקב 'בחדרי': מצוקת הקליטה הסלולרית בביתר עילית בדרך לפתרון

חברה סלולרית נוספת פתרה את מצוקת הקליטה בביתר. לאחר פרטנר והוט – גם חברת פלאפון הקימה אנטנות חדשות בעיר, התושבים ל'בחדרי חרדים': "קשה לתאר במילים את השיפור באיכות החיים. זה כאילו קפצנו כמה עשורים קדימה ביום אחד"

אהרן מילר | תקשורת 14.10.2020 | 14:33

אנטנה סלולארית צילום: pixbay

שבועות ספורים לאחר שדיווחנו כי חברות פרטנר והוט-מובייל הקימו אנטנות חדשות בעיר, גם חברת פלאפון הצטרפה למהלך והקימה אף היא אנטנות משלה. המשמעות: רוב תושבי העיר נהנים כעת מקליטה סלולרית איכותית ומודרנית – מצב שעד לפני חודשים ספורים נשמע כמו חלום רחוק.

כפי שדיווחנו בעבר, במשך שנים ארוכות, למעשה מאז הקמתה, סבלו תושבי העיר ביתר עילית מבעיות קליטה קשות בכל מה שקשור לרשתות הסלולריות. חרף הפניות הרבות בנושא, חברות התקשורת סירבו לפרוס תשתית סלולרית ראויה בעיר, דבר שהותיר את תושביה ללא קליטה ראויה. המניע, אגב, היה ציני להחריד: הרגלי צריכת התקשורת של המשפחה החרדית אינם "רווחיים" מספיק באופן שיצדיק פריסה שכזו, כך לטענת החברות. ומה עם תמורה לתשלום החודשי אותו משלמת כל משפחה? כנראה שהשיחה נותקה בשלב הזה..

התושבים ומובילי המאבק, אם להודות על האמת, כבר היו די מיואשים. אבל למרבה המזל, לא כולם. ביומו הראשון של יועז הנדל בתפקיד שר התקשורת, שיגר אליו אחד מתושבי העיר את ההודעה הבאה: "בוקר טוב לך כבוד שר התקשורת יועז הנדל. ברכות לרגל התמנותך לשר. שמי משה תושב, ביתר עילית. עירי, בפרט בגבעה B בה אני מתגורר, סובלת כבר שנים מבעיות קליטה בעיר, הן טלפונית והן אינטרנטית, הדבר גורם צער וסבל רב לתושבי העיר. אבקש מכבוד שר התקשורת הנכבד שזה עתה נכנס לתפקיד במרץ נעורים, שיפעל למען תושבי העיר". עוד הוסיף התושב: "כבר פנו אלפי פעמים לחברות התקשורת אך אין מענה. בוודאי יש פתרון כל שהוא לשים אנטנות. אשמח שתתייחס ברצינות לבקשתי בשם אלפי בני העיר ביתר. השם יעזור שתזכה לפעול רק טוב למען עם ישראל ובהצלחה בתפקידך החשוב".

במקום להתעלם או לשגר תגובה 'בנאלית', העדיף הנדל לחשק את עצמו במובן החיובי של המילה. הוא שיתף את עוקביו בטוויטר בפניה שקיבל, והתחייב "בדקתי וביקשתי מאנשי המשרד. חברות סלקום, פרטנר והוט מובייל יקימו אנטנות נוספות על גג העירייה כבר בשבועות הקרובים. חברת פלאפון מתכננת הקמה במוקדים הסמוכים לשכונות A ו-B בחודשים הקרובים. אדאג לזירוז ההליך ככל הניתן".

מספר חודשים לאחר ההתחייבות של השר, ההבטחה החלה להתממש בשטח. פרטנר והוט-מובייל הקימו כאמור אנטנות חדשות בעיר לפני מספר שבועות, וכעת הצטרפה אליהן גם חברת פלאפון, כשע"פ ההערכות גם סלקום צפויה להשלים את המהלך בקרוב.

יצוין כי מי שדחף מאחורי הקלעים ליישום המהלך הוא מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, נתי כהן, שלקח את הטיפול בנושא קרוב ללבו, ועמל על תיאומים לכל אורך הדרך מול כלל הגורמים הרלוונטים.

"קשה לתאר במילים את השיפור באיכות החיים. זה כאילו קפצנו כמה עשורים קדימה ביום אחד", אומר לנו הבוקר אחד מתושבי העיר. לדבריו, "חיינו במשך שנים ארוכות בתוך סיוט. כל שיחת בסלולר דרשה התארגנות שלמה כי ברוב חלקי העיר, בבתים ומחוצה להם, היו שיבושים קשים".

אחד ממובילי המאבק מסכם הבוקר בסיפוק: "אין הרבה מאבקים שהצליחו, בטח לא באופן הזה. אבל צריך לומר את האמת: בלי הגישה של השר הנדל ומנכ"ל המשרד לשעבר נתי כהן, שדיברו איתנו לאורך כל הדרך בגובה העיניים, הבינו את המצוקה ועמלו רבות כדי לפתור אותה – זה לא היה קורה".

בנוסף הוא מבקש להודות לראש העיר מאיר רובינשטיין "שגיבה וליווה אותנו כל השנים מול החברות והרגולציה – ופעל רבות מול השר הנדל לגיבוש הפתרון ויישומו".

תושב נוסף שהיה שותף למאבק מציין כי הוא הגיע לסיומו הטוב "תודות להתנהלות של הנדל ורובינשטיין, שני אנשי ציבור שעובדים למען הציבור באמת. לא מובן מאליו לראות שר וראש עיר שעונים לפניות ישירות של האזרח הפשוט בגובה העיניים במטרה לפתור את המצוקה שלו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום