חסר תקדים: הפרשן השתלח קשות ברב המפורסם

זעזוע בציונות הדתית בעקבות ההתחצפות של הפרשן יעקב ברדוגו בגל"צ כלפי הרב אליקים לבנון מבכירי רבני המגזר, "שהעיז" לדרוש מנתניהו להעניק את מלאכת הרכבת הממשלה לח"כ אחר בליכוד | ברדוגו: "אולי תתעסק בעניין הדתי או החרדי שלך, ואל תתעסק בענייני מדינה" | מאוחר יותר התנצל

יאיר כלפה | תקשורת 3.5.2021 | 19:44

הרב אליקים לבנון/יעקב ברדוגו צילום: נתי שוחט/יונתן זינדל, פלאש 90

על רקע פקיעת המנדט של ראש הממשלה בנימין נתניהו מחר, הערב (שני) התראיין הרב אליקים לבנון, רב השומרון, ל'גלי צה"ל', לאור הפיצול בעמדות רבני הציונות הדתית לגבי ממשלה בהישענות על מפלגת 'רע"מ' של מנסור עבאס.

הראיון עסק בתחילתו בעניין הישיבה עם המפלגה האיסלאמית, אלא שלאחר מכן הרב לבנון מנע את האופציות שיחלצו את ישראל מהסבך הפוליטי, וביניהם: ממשלת מיעוט בתמיכת עבאס, ממשלת גוש השינוי וממשלת ימין שבה נתניהו יזוז מכס ראש הממשלה.

כשהרב החל לדבר על האופציה השלישית, הוא אמר כי לנתניהו יש קשרי חוץ מצויינים, ומהר מאוד קטע אותו המגיש יעקב ברדוגו ושאל מה עם הכלכלה. הרב, שמיהר להגיב גם הוא, טען זה שלא קשור לנתניהו וכי שולחים לו מחקרים שזו הצלחה חיצונית.

בתגובה, ברדוגו אמר לרב: "כשהרב בא לספר לי פה סיפור הזוי באמת, בלי שתיפגע, ואתה נותן לי דוגמאות מאיזה פרופסורים, ואתה אומר שזו רק הצלחה חיצונית - אז כבוד הרבה תתעסק ברבנות ולא בעניינים הכלכליים. הציבור לא רוצה שתהיה הזוי, כבוד הרב".

הרב לבנון המשיך והציג בגלי צה"ל את משנתו: "30 מנדטים זה דבר גדול, אבל זה רק 27 אחוז מתוך 120 מנדטים, ולכן האופציה השלישית שנתניהו יודיע שהוא מסיר את מועמדתו לראשות הממשלה, והוא יהיה שר חוץ או בכיר".

ברדוגו, נאמנו של ראש הממשלה נתניהו, התרעם ותקף את הרב בצורה חמורה ומזלזלת: "הרב תתעסק בלימוד התורה. איזו מסכת אתה לומד עכשיו? אתה פשוט לא מבין כלום בדמוקרטיה". המגיש הנוסף בגל"צ, ירון וילנסקי, העיר לברדוגו והגן על הרב לבנון: "שנייה בוא נכבד את הרב, הוא אומר את דעתו". אך ברדוגו המשיך ואמר: "אני לא מכבד אותו, הוא לא מכבד אותי".

"אולי תתעסק בעניין הדתי או החרדי שלך, ואל תתעסק בענייני מדינה. אתה לא מכבד מיליון מצביעים! מי שמך. עם כל הכבוד לזה שאתה יודע לקרוא פסוק בתורה!", הוסיף.

"אתה באמת מבין על מה אתה מדבר?!", שאל ברדוגו והמשיך, "נתניהו עם כתב אישום אתה רוצה שהוא יהיה שר? הוא לא יכול להיות שר. אתה חסר ידיעה הפוליטיקה מינימלית".

כשהוא נבוך מהמתקפה, הרב לבנון השיב: "אתה יכול לחשוב מה שאתה רוצה. כל אחד כבודו במקומו מוכן. אתה חושב שאתה מבין, אני חושב שאני מבין".

בסוף השידור, התנצל ברדוגו ואמר: "לגבי הרב לבנון, לא התכוונתי לפגוע לא היה לי שום כוונה לפגוע ברבנות שלו. ברגע שמדברים פוליטיקה זה אחרת, אבל אם הרב נפגע אני מתנצל".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום