העיתונאית הישראלית העמידה את הגרמנים במקום

עיתונאית ישראלית השתתפה אתמול ‏בפאנל מיוחד בערוץ גרמני, שם ניסו "המומחים" השונים לענות על השאלה, מה גרם להסלמה בין ישראל לפלסטינים, אך עיתונאית ישראלית העמידה אותם במקום

יענקי פרבר | תקשורת 13.5.2021 | 08:18

חדשות 'כאן'. אילוסטרציה צילום: אנטוניה ימין

בפאנל שהתקיים אתמול (רביעי) בערוץ הגרמני Phoenix, עלו טענות נגד ישראל, כאשר לטענת שניים מיושבי הפאנל, ישראל מפרה זכויות אדם.

אנטוניה ימין, כתבת 'כאן חדשות' באירופה, העמידה את משתתפי הפאנל, שנראה שאין להם מושג, מה קורה בין ישראל לפלסטינים ואמרה להם כי "חמאס בחר במודע לירות על תל אביב ולהוביל להתדרדרות המצב. ברגע שחמאס ירה על תל אביב הוא ידע שישראל תגיב ובחר שיהיו קורבנות גם בעזה".

משתתפי הפאנל לא ציפו שמישהי תביך אותם לגבי הקונפליקט הישראלי פלסטיני. הפנאל ארך כשעה, והמשתתפים לא היו ערוכים לכך שהעיתונאית תעמיד אותם במקום, ותראה להם כמה זוויות אחרות שהם "שכחו". אחת "המומחיות" שנכחה בפאנל, היא פלסטינית שמתגוררת בגרמניה, שדיברה מנקודת מבט לא ממש אובייקטיבית.

זאת לא הפעם הראשונה שאנטוניה ימין מעמידה את התקשורת הגרמנית במקום. ב-2019 אחרי הפיגוע ‏ביום כיפור ליד בית כנסת בעיר האלה שבגרמניה, התראיינה ימין בערוץ הציבורי MDR על העובדה שיש שבועות שבהם היא מדווחת על שלוש תקריות אנטישמיות בשבוע ושמשהו חייב להשתנות. בנוסף אמרה אז, שזה אמנם משמח שהתקשורת הגרמנית מתייחסת ברצינות גדולה כל כך לפיגוע בהאלה, אבל "אני מקווה שיזכרו את הקהילה היהודית שם גם בעוד שבוע, בעוד חודש ובעוד שנה".

ב-2018 גינה שר החוץ הגרמני הייקו מאס, תקרית שבה הותקפה אנטוניה על ידי צעירים מוסלמים, שהשליכו לעברה נפצים, בזמן דיווח מהשטח ואמר, "אסור שעיתונאית ישראלית לא תוכל לדווח מאזורים מסוימים בעברית", צייץ אז בחשבון הטוויטר שלו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום