סקירה מיוחדת של מיטב שערי השבועונים החרדים

חדש: סיקור שבועי מיוחד על שערי העיתונים והמגזינים. בסקירה נבדוק את החלטות העורכים במגזינים השונים, נתבונן בגרפיקה של כל אחד מהם וניתן דגש על יצירתיות

יוסי שטארק | תקשורת 3.6.2021 | 18:00

 

שבוע סוער עבר על מדינת ישראל. החל מהאצת המו"מ בגוש מתנגדי נתניהו, דרך הבחירות לנשיאות המדינה ועד הסערה סביב החתונות הגדולות בחצרות האדמו"רים.

ב'בחדרי חרדים' מגיש סיקור שבועי מיוחד על שערי העיתונים והמגזינים. במסגרת הסיקור נדגיש את זווית המבט שלנו על החלטות עורכים, היצירתיות של הגרפיקאים וכן על שיקול הדעת של מומחי השיווק.

לפני כן נציין כי מדובר בסיקור הנעשה כפי ראות עיני הכותב בלבד, ללא חוות דעת מקצועית של עורכים בעלי מוניטין, אמני קריאייטיב או מומחי שיווק. נביע דעה כפי שזה נראה בעיניו של לקוח - שאליהן מכוונים המוזכרים למעלה.

משפחה

עיתון 'משפחה' פרסם תמונה יצירתית שמרוחה על פני השער כולו. חרדי ופלסטני עומדים ומפנים ומפנים את הגב אחד לשני, כשברקע משכן הכנסת. מדובר אכן בפאזל שמורכב ממספר חלקי תמונות שחוברו יחדיו אך ממבט ראשון, או ליתר דיוק, ממבטו של הצרכן החרדי השגרתי, זו נראית תמונה מקורית שצולמה אי שם בשנות החמישים של המאה הקודמת.

הכתבה שעלתה לכותרת מתייחסת לחששם של תושבים חרדים משכניהם הערבים בערים המעורבות. אבל יש נושא שלא פחות מעניין את התושבים החרדים: הנושא הפוליטי הבוער. אז מה עושים? גם מדברים על "חשש לחיי החרדים" (מתכון מבטיח לרייטינג) וגם משרבבים לתוך הטקסט התייחסות לאירועים הפוליטיים, עם מילים מפחידות שנשמעות כמו "ראשי האיסלאם משתלטים על המדינה".

אפשר להגיד שהכתבות המופיעות למעלה מסקרות עניינים נישתיים שפחות מעסיקים את המגזר. אבל למטה ב'שחור' מופיעה כתבה שמתייחסת לעניין הפארענצ'עס. זה אולי לא מעסיק את "כולם", אבל לפחות את עשרות אלפי בעלי ה'שטריימלים והספודיקים' שהשתתפו רק בשבוע האחרון באירועים המוניים - הדבר הזה הוא חלק בלתי נפרד מהם.

בקהילה

אפשר להגיד ש'בקהילה' לא פחות הפתיע השבוע. ראשו של נפתלי בנט נצבע בצבעים מאיימים, המילים "כתובת על הקיר" מעולם לא הודגשו בצורה מפחידה יותר, ונושא הכתבה הוא האיש הכי מדובר בפוליטיקה הישראלית השבוע - נפתלי בנט. ללא ספק, מרבית קוראי 'בקהילה' מתנגדים בחריפות להקמת הממשלה המסתמנת וכתבה שמתיימרת לחשוף את "מעלליו של בנט נטול האידיאולוגיה" - היא מכונת רייטינג בפני עצמה.

גם בקהילה פרסם בשער מספר "כתבות שגרתיות", מלבד כתבה על פרעות הערבים בלוד וביקור בבתי הכנסת השרופים וברחובות השוממים בעיר - שהיא כמובן כן נוגעת ללב הצרכנים.

העולם החרדי

כמגזין שמסקר הוא חצרות האדמו"רים והרבנים הוא מרח על כל השער את חתונת הרבי מבעלזא. החתונה שהעסיקה את המגזר כולו בשבועות האחרונים.

יממה לאחר החתונה בבעלזא, נערכה חתונה לא פחות משמעותית בגור. אך לאור רצונו של האדמו"ר מגור לא לפרסם תמונות ממנו במגזינים, נוהג 'העולם החרדי' כרצון הרבי ונמנע מלפרסם תמונות ואירועים ממעון האדמו"ר.

הציבור החרדי

המגזין בחר בשער מדהים. דמותם של שני האדמו"רים הבכירים בישראל משתקפות מתוך השער כשברקע עשרות אלפי החסידים במעמדי ההוד הגדולים.

די וואך

'די וואך' נחשב כמגזין המוביל בארה"ב, ולמרבה הפלא, גם בישראל הוא אחד המגזינים הנמכרים. אחת הסיבות לכך היא היכולת שלו לסקר גם את חצרות החסידים בישראל והבנתו בנבכי האירועים בארה"ק.

כפי שהזכרנו, בישראל התעסקו עם החתונות בגור ובבעלזא, אך בארה"ב התעניינו יותר בחתנונת שנערכו בחצרות סקווירא ובבאבוב. מסתבר ש'מלקט התמונות' לשער הוא "מבין" לא קטן.

בשונה מהמגזינים הישראלים, שמורחים על השערים גרפיקה זועקת ורועשת, המגזינים בארה"ב נוהגים לעדן את הגרפיקה על השערים עד כמה שאפשר. וזו התוצאה: ארבע קוביות נהדרות ונקיות שמשדרות יופי מקצועי ומיוחד.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום