בן כספית: סוף עידן נתניהו מזכיר את פטירת הרבי

העיתונאי בן כספית מוצא הלימה בין סיום דרכו של נתניהו לפטירתו של הרבי מחב"ד בשנות ה-90, אז סיקר את הלוויתו כעיתונאי בניו-יורק. כספית נזכר בחסידי חב"ד שהתקשו לקבל את פטירת רבם ועד היום הם טוענים כי הוא חי וקיים - כך חסידי נתניהו ממשיכים לכנותו "ראש הממשלה"

יחיאל גלאי | תקשורת 18.6.2021 | 12:38

בנימין נתניהו צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

העיתונאי בן כספית שלא מסתיר זה שנים רבות את תיעובו כלפי ראש הממשלה נתניהו, כותב בטורו השבועי ב'מעריב' על מקורבי נתניהו שעדיין מתעקשים לכנותו "ראש הממשלה" גם לאחר השבעת הממשלה החדשה, ולדבריו האקט הזה מזכיר לו את התקופה בה התגורר בניו-יורק וסיקר את פטירתו של הרבי מחב"ד זצ"ל, אז רבים מחסידיו התקשו לקבל את פטירתו ועד היום הם טוענים כי הוא חי וקיים.

"בתחילת השבוע עוד ניסו החברים בליכוד לקרוא לנתניהו יו"ר האופוזיציה, אבל זה עבר להם", כותב כספית. עד מהרה, כפי שהשתקף בישיבת הסיעה, הם חזרו לקרוא לו "ראש הממשלה". התקלה ההיסטורית הזו, שבמסגרתה הגיעו כמה חצופים ונטלו מהנבחר את מה ששייך לו על פי ציווי אלוקי, אמורה להסתיים במהרה והסדר ישוב על כנו. כלומר הגברת תחזור להתעמר בסובביה ולחלק הוראות לנתיניה, הבעל ימשיך לדגמן הנהגה, והבן לגדף את כל מי שלא בא לו טוב בעיניים ברשתות החברתיות".

כספית נזכר בתקופה בה עבד בניו-יורק וסיקר את פטירתו של הרבי מחב"ד אותו הוא מכנה "אישיות מדהימה ומהפנטת": "הם מתקשים להשלים עם העובדה המוזרה שמישהו אחר מקבל עכשיו את ההחלטות. הם מזכירים לי חלק מחסידי חב"ד לאחר פטירתו של הרבי מלובביץ'. יצא לי להיות באותן שנים בניו יורק. ביקרתי ופגשתי את הרבי (אישיות מדהימה ומהפנטת) ולמרבה הצער סיקרתי גם את מותו. עקבתי בתדהמה אחר העובדה הבלתי נתפסת שחלק לא קטן מחסידיו לא רק האמינו שמדובר במשיח בעודו בחייו, אלא גם הכחישו את מותו. מבחינתם, עד עצם היום הזה, הוא חי וקיים.

כספית מוצא הלימה בין המשיחיסטים בחב"ד לתומכי נתניהו כיום ואף מציין כי תאריך פטירתו של הרבי סמוך ליום השבעת ממשלת בנט-לפיד: "בין הקבר הטרי (שכבר הספיק להזדקן)? זה רק למראית עין. הבלי העולם הזה. כך בדיוק נתניהו. העובדה שיד זדונית הפילה את נתניהו ביום היורצייט של הלובביצ'ר המנוח (הרבי נפטר ב-12 ביוני, ממשלת בנט-לפיד הושבעה ב-13 ביוני) היא הוכחה מדעית לכך שמדובר במזימה שלא תצלח. קונספירציה דוגמת הקורונה, שכלל אינה קיימת. הרבי הוא המשיח, חי וקיים, בעוד נתניהו הוא ראש הממשלה, חי ובועט".

כספית מתייחס להיאחזות של בני משפחת נתניהו במעון בבלפור וכותב: "זהו הלך הרוח בקרב חסידי נתניהו, וזוהי הדילמה של בנט. הוא לא באמת מתעניין במעון בבלפור. נוח לו יותר ברעננה (אם כי, לשכניו נוח פחות). גם רעיון העוועים של מעון שרד לראש הממשלה החליפי לא הגיע ממעמקי הטרלול של משפחת גנץ, לפיד או בנט. זה הכל תוצרת נתניהו, מייד אין בלפור. השאלה היא עד כמה ישלים בנט עם המשך המצב הקיים. היו זמנים שבהם בישראל היה ראש ממשלה אחד. ממשלת הרוטציה הקודמת (ביבי-גנץ) הכניסה לחיינו שניים: ראש הממשלה המכהן, ולצדו ראש הממשלה החליפי. המצב הנוכחי מנפק לנו שלושה: המכהן (בנט), החליפי (לפיד) והאמיתי (נתניהו). מתישהו, מוטב מוקדם, יצטרך נפתלי בנט לסיים את הפארסה הזו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום