הפרשן הבכיר: "בנט לא עבר את המבחן"

למרות שצה"ל תקף ברצועה בתגובה לשיגורי הבלונים, הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי טוען כי ראש הממשלה הנכנס לא עבר את המבחן: "הוא נכנס לתגובות אוטומטיות, חמאס גרר את ישראל לפורר את הרתעה" | בנוסף אמר: "לא נשברה כאן שום נוסחה"

יאיר כלפה | תקשורת 18.6.2021 | 12:34

ישיבת הממשלה הראשונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע המתיחות הביטחונית בדרום והחשש כי ישראל תיגרר לסבב נוסף, היום (שישי) הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי טען כי ראש הממשלה הנכנס נפתלי בנט לא צלח את המבחן, למרות התגובה של צה"ל לשיגורי הבלונים.

"אני כבר מכיר את ההתנהגות של חמאס, הם בוחנים אותנו", אמר ל-103fm'. "לכן זה היה צפוי שחמאס יעיף את הבלון, ובלון ניסוי תרתי משמע, כי ישראל הבטיחה בסוף מבצע 'שומר החומות' - ששום בלון או עפיפון היא לא תסבול".

"כאן חמאס בחן את בנט, ולדעתי, בנט לא עבר את המבחן הזה, כיוון שהוא נכנס לתגובות האוטומטית - בלון זו תגובה קלה, טיל זה כבר תגובה נדל"נית ופה בעצם חמאס גרר את ישראל לפורר את הרתעה, ולהראות לישראל שהיא מגיבה באופן מידתי", טען.

הוא המשיך: "לא נשברה כאן שום נוסחה, אלא רק הוחלף כאן ראש ממשלה, עם כמעט אותו צוות. אני חושב שחמאס הצליח לרסק את ההתרעה. יבוא יום, שכדי לאכוף את 'דין בלון כדין קאסם' נצטרך עוד מבצע".

"המבחן הראשון של ממשלת בנט עבר לא בהצלחה מבחינתו, וחמאס השיג את מבוקשו. התקיפות הללו הם לא תקיפות שמרתיעות את חמאס מלהעיף עוד בלון. לא הרתעתה אותם", סיכם.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום