סופ"ש במגזר: פינוי המאחז וביקורת חריפה על בנט

לאחר עוד שבוע רווי בשלל חדשות ועדכונים, עיתוני ועלוני המגזר הדתי-לאומי עסקו במגוון נושאים - בין היתר פינוי מאחז אביתר, המשברים בקואליציה, פטירתו של השופט טל ומאמר ביקורתי וחריף כנגד רה"מ בנט | כל הכותרות

יאיר כלפה | תקשורת 26.6.2021 | 20:57

דתיים מרקדים. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המתיחות בין שני קצוות מגזר הדתי-לאומי, החרד"לים והלייטים, על הסוגיות בפוליטיקה, דת ומדינה ומשמעות המגזר בעת הזו, מספקות כותרות שונות ומעניינות בעלוני סוף השבוע במגזר. 'בחדרי חרדים' ריכז את כולם.

העיתון המרכזי במגזר, שנפוץ גם בקרב שאר הקהל הימני, הוא 'מקור ראשון'. בתמונה גדולה בעמוד הראשי, בחרו לשים בעיתון תמונה של עבודות בניה במאחז אביתר שבשומרון, שצפוי ככל הנראה להתפנות בקרוב.

בתוך התמונה, צוטטו כמה שורות מתוך טורו של עורך העיתון חגי סגל: "אל תעקרו עץ נטוע", נכתב בכותרת. בנוסף, התפרסם בעיתון מאמר של העיתונאי ארי שביט, בו ביקר את כוונת הממשלה לחוקק חוקים בזמן הקרוב, שלא יאפשרו לנתניהו להתמודד בבחירות.

בעיתון 'בשבע', העיתון השני המרכזי במגזר, התייחסו בעמוד הראשון לאתגרים של ממשלת השינוי: "כאבי ראש ראשוניים", נכתב בכותרת ובמשנה כתבו בין היתר: "ראש הממשלה בנט והקואליציה המקרטעת שלו עומדים למבחנים ראשוניים".

בנוסף, בעיתון פרסמו ראיון עם לאה גולדין, אימו של של החייל הדר גולדין הי"ד השבוי בעזה, בו היא מבקשת להחזיר את הבנים לישראל: "לבנט אין עכשיו תירוץ, הוא ראש הממשלה".

'בשבע'. האתגרים לבנט

לאחר העיתונים ישנם העלונים, אשר מופצים בעיקר בבתי הכנסת המגזריים. מהוותיקים שבהם הוא 'עולם קטן', שם התייחסו בהרחבה לחוק האזרחות, שצפוי לעלות בשבוע הקרוב בכנסת, ועל ההתלבטות של האופוזיציה הימנית.

בעלון פרסמו מאמר חריף נגד ראש הממשלה הנכנס נפתלי בנט: "עשה מעשה אלים, כוחני ומרושע מאוד. לא משנה בכלל איזה טוב אולי יצמח בבוא העת, המעשה ההיסטורי הזה, הוא דבר נבלה שאסור להשלים איתו", נכתב בין היתר.

'עולם קטן'. ביקורת חריפה על בנט

עוד עלון שמפרסם הוא 'מצב הרוח', שם התפרסם מאמר של אחד מהכתבים, ובו נטען כי התייחסויותיה של הממשלה למאחז אביתר, הוא מבחן עבורה. בנוסף, התייחסו בכתבה יחסית נרחבת, לפטירתו של השופט העליון הדתי צבי טל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום