העיתונאי הוותיק: "זה הדבר האחרון שבנט זקוק לו"

שבועיים לאחר שהושבעה ממשלת השינוי, העיתונאי הוותיק חגי סגל, עורך עיתון 'מקור ראשון', טוען כי הדבר האחרון שראש הממשלה החדש צריך הוא פינוי המאחז אביתר: "הדבר האחרון שהוא זקוק לו זה תמונות של דחפורים בלב התנחלות" | סגל קורא "להסדיר את המאחז"

יאיר כלפה | תקשורת 26.6.2021 | 22:49

חגי סגל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לקראת האפשרות שמאחז אביתר יתפנה בקרוב, בסוף השבוע האחרון, קרא העיתונאי הוותיק חגי סגל לראש הממשלה החדש נפתלי בנט להימנע מפינוי.

סגל פרסם מאמר ב'מקור ראשון', העיתון המזוהה עם הימין, אותו הוא עורך, בו טען כי פינוי המאחז החדש יזיק לבנט, ולכן הוא צריך להסדיר אותו, למרות שרוב השותפים בממשלתו החדשה צפויים להתנגד למהלך.

"אביתר שוכן לצד כביש 5, בין השפלה לבקעה, קטע דרך שחשוב לשלוט בו במקרה של מצב חירום ביטחוני בגבולנו המזרחי", כתב סגל בטורו. "מי כמו ראש הממשלה החדש נפתלי בנט מודע לכך".

הוא המשיך: "כמנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר אפשר לנחש שגם הוא נתקף כעס כששמע את הודעת המנהל האזרחי דלעיל. ברור שהיה מעדיף להסדיר את אביתר על פני עימות קשה עם התושבים ואוהדיהם הרבים"

"אז שיסדיר. במקום לעלות על המוקש באביתר, שיפרק אותו. הוא יכול להסביר לשותפיו הבכירים בקואליציה שממשלת ריפוי ואיחוי לא אמורה לחנוך את כהונתה בהתנגשות קשה בלב השומרון בין יהודים ליהודים", קרא ליו"ר 'ימינה'.

"כל עוד היא מהססת לסלק את התושבים הערבים מבתי היהודים בשייח' ג'ראח, מותר לה להסס גם באביתר", טען העיתונאי הוותיק. "מצבור הקרוואנים שם לא פחות חוקי מאלפי בתי הקבע הבדואיים שהממשלה החדשה נערכת להכשיר בנגב".

סגל טען: "שום אסון לאומי לא יקרה אם הפינוי יידחה עד אשר מומחים מוסמכים יבדקו בנחת את אפשרות הכשרתו של היישוב. לפי חוות דעת בלתי רשמית שכבר ניתנה, קרוב למאה דונם מאדמות אביתר ראויים להיחשב כאדמת סקר".

"הדבר האחרון שנפתלי בנט זקוק לו הקיץ, אחרי הברית עם מנסור עבאס והשמאל, זה תמונות של פלוגות יס"מ ודחפורים בלב התנחלות חרבה", סיכם.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום