עמית סגל: יו"ר כחול לבן סגר את הדלת, אך לא נעל

הפרשנים דנו סביב האיום שמציג יו"ר כחול לבן גנץ בפני שותפיו הקואליציוניים. האם גנץ באמת מתכנן לפרק את הממשלה החדשה ולערוק למחנה נתניהו?

יחיאל גלאי | תקשורת 18.7.2021 | 19:12

גנץ ונתניהו צילום: פלאש 90

שר הביטחון בני גנץ התייחס אמש (מוצאי שבת) לפרסומים אודות החיזורים כלפיו של יו"ר האופוזיציה. לפי הפרסומים נתניהו מנסה לפתות את גנץ להפיל את ממשלת השינוי ובתמורה לכך יכהן כראש ממשלה בשנתיים הראשונות. גנץ אמנם דחה את ההצעה ואמר כי הוא מחויב לממשלת השנוי, אך יחד עם זאת הוא מביע לא פעם מרירות ממעמדו בממשלת בנט-לפיד על אף שלשיטתו הוא אחראי מרכזי לממשלה החדשה.

הפרשן עמית סגל מסביר ב'חדשות 12' כי גנץ למעשה סוגר את הדלת בפני הצעתו של נתניהו, אך לא נועל אותה. סגל אמנם מסייג ואומר כי תסריט בו גנץ מפיל את הממשלה וחובר לנתניהו אינו ריאלי, אך יו"ר האופוזיציה מבחינתו מכוון אל יו"ר כחול לבן את מירב מאמציו, שם מסביר סגל, יש לו ממשלה "במחי הצבעה אחת".

למרות שהוא מקבל עכשיו את התשלום במזומן ולא באשראי כשהוא מתמנה ראשון ברוטציה על ראשות הממשלה, הסיכוי שבנט יערוק לממשלת ימין על-מלא, "יצטרך לקרות משהו סופר חריג כדי שזה יתרחש", טוען סגל.

יועץ התקשורת רומן צור מסביר כי הריאיון שהעניק אמש שר הביטחון גנץ ב'חדשות 12' היה ראיון אותו הוא מגדיר "תחזיקו אותי": "תיזהרו בכבודי, תיזהרו במעמדי, כי אני יכול בתנאים מסוימים להיות ראש ממשלה בקואליציה מסוג שונה". 

צור מסביר כי גנץ ממתים לתקציב. אם רע"מ או כל גורם אחר בקואליציה יפרק את הממשלה בגלל התקציב, הוא יבוא ויגיד לשותפיו: "או בחירות, או שנתניהו מקים בקונסטלציה כלשהי קואליציית מיעוט, או שאתם נותנים לי להיות ראש הגשר שמבטיח ראש ממשלה ממחנה המרכז-שמאל".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום