הפרשן הוותיק של 'ערוץ 12' רוני דניאל נפטר בפתאומיות

לפני זמן קצר דווח כי הפרשן הצבאי הוותיק של 'חדשות 12' רוני דניאל נפטר במפתיע מדום לב. דניאל היה בן 73 בפטירתו וכיהן כפרשן בערוץ 12 מאז הקמתו לפני 28 שנה

תקשורת 26.7.2021 | 13:13

רוני דניאל צילום: Moshe Shai/FLASH90

הלך לעולמו הבוקר (שני) הפרשן הצבאי הוותיק של 'חדשות 12' רוני דניאל. לפי הפרטים שנמסרו עד כה, דניאל נפטר כתוצאה מדום לב והוא בן 73. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

דניאל כיהן כפרשן ב'חדשות 12' במשך 28 שנים מאז הקמת 'ערוץ 2' בשנות ה-90. באתר N12 מובאים תולדות חייו של הפרשן המנוח: דניאל נולד בבגדד שבעיראק ב-1947 ועלה לישראל עם אימו כשהיה בן 3. הוא התגייס לצה"ל לגדוד 906 של הנח"ל ועבר מסלול הכשרה ללוחמה, לפיקוד ולקצונה.

במלחמת ששת הימים לחם דניאל בקרב אום-כתף בחזית המצרית ונפצע מרסיסים אך חזר לחזית. זמן קצר לאחר שחרורו מצה"ל, התלווה ככתב קול ישראל לגדוד 51 במבצע קינוח. בהמשך הוא שירת כמג"ד בחטיבת הנגב וסמח"ט במילואים, וקיבל דרגת סא"ל במילואים. 

בראיון שנערך עמו ב-2012 אמר דניאל: "הרחוב אוהב אותי, מה שנקרא. יש מן אהדה כזאת כלפיי. אומרים לי - 'אם אתה רץ אנחנו בוחרים בך', כאלה. ואני עונה תודה, אבל אני לא רץ לשום מקום. זה נעים אבל גם מביך. אנשים לא מוכנים לקחת ממני כסף בחנות היום, אבל אני מתעקש לשלם. באים אליי להצטלם איתי, לבקש חתימה. וולאכ, אלה הצופים שלי, האנשים הכי חשובים בעולם בעיניי, והם אנשים חמים ונהדרים".

זמן קצר לאחר שחרורו מצה"ל שם היה לוחם במלחמת יום הכיפורים החל לשמש ככתב קול ישראל וכן כתב בגל"צ עד למינויו לכתב חדשות 2 אז כיום חדשות 12.

דניאל היה פרשן רהוט בעיקר בזמני מלחמות, כך למשל בזמן מבצע עופרת יצוקה סירב דניאל לנטוש את עמדת השידור של ערוץ 2 בעיר שדרות כאשר בשידור חי נשמעה אזעקת "צבע אדום" בניגוד להוראת הממונים עליו, והסביר כי "אני פה בשביל לשדר ולא לברוח מהמסך בשעת מצוקה".

יחד עם הפרשן ואמנון אברמוביץ' חשף את "מסמך גלנט", שנודע לימים כמסמך הרפז.

לא פעם התבטא בחריפות כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והיה זה שתמך בכניסה קרקעית של צה"ל לרצועת עזה.

היום כאמור נפטר רוני לבית עולמו מדום לב פתאומי. יהי זכרו ברוך.

ראש הממשלה ספד לפרשן המנוח: "רוני דניאל, האיש ששילב עיתונות עם פטריוטיות וציונות, הלך היום לעולמו. רוני לא היה רק פרשן צבאי. הוא היה קולה של תקופה אחרת, של ארץ ישראל הטובה, של אהבת המדינה ושמירה על ביטחונה, של הקיבוץ והעיר גם יחד".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום