חריג: 'ידיעות' בכותרת ראשית "השרה גורמת נזק אדיר"

לאחר הפרסום על "שיחה קשה" בין ראה"מ בנט לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון בעקבות חילוקי הדעות והעימותים בקבינט הקורונה בינה לבין בכירי מערכת הבריאות. הבוקר, יש שתופסים צד | מאמר חריף וחריג מתפרסם הבוקר ככותרת ראשית בעיתון 'ידיעות אחרונות' נגד ביטון, בו היא מואשמת כ"גורמת נזק אדיר ובלתי מוצדק שאת היקפו ניתן יהיה להעריך רק בשבועות הקרובים"

יענקי פרבר | תקשורת 29.7.2021 | 09:10

בית ידיעות אחרונות צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

ברקע העימותים אמש בקבינט הקורונה בהם נחשף כי ראש הממשלה נפתלי בנט נזף בשרה יפעת שאשא ביטון בעקבות התנגדותה למהלכי משרד הבריאות. כאשר מנגד, מזכיר הממשלה דווקא נפגש עם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון וחיזק אותה לאור המתקפות נגדה בקבינט. ואף אמר לה בשיחה: "אין כל בסיס לטענות נגדך", בעיתון 'ידיעות אחרונות' תופסים צד ויוצאים הבוקר בכותרת ראשית חריגה ביותר שכותרתה, "גורמת נזק אדיר".

העימותים הקשים בימים האחרונים בין שרת החינוך וחברת קבינט הקורונה יפעת שאשא ביטון לבין בכירי מערכת הבריאות ובראשם ד"ר שרון אלרעי פרייס, מעוררים זעם רב במערכת הפוליטית, ולפי הפרסום של עמית סגל ב'חדשות 12', שיחה מתוחה במיוחד התקיימה לאחרונה בין ראש הממשלה נפתלי בנט, שמצדד בעמדת בכירי משרד הבריאות, לבין שרת החינוך יפעת שאשא ביטון שאינה מוכנה ליישר קו עם העמדה המקצועית, והבוקר כאמור, ידיעות אחרונות מצטרף ופותח במתקפה חריפה נגד ביטון, "מכחישת קורונה ומתנגדת חיסונים".

בעיתון נכתב כך, "אחרי רבע שעה של פליק פלאקים מילוליים מביכים בניסיון לחמוק מהסגרת כל בדל של מידע לגבי עמדותיה בעניין חיסוני הקורונה, תירוצים שמתאימים יותר לתלמידים במערכת שעליה היא מופקדת וחצאי אמיתות של ממש בנושא התנהלותה, הצליח אמש עמית סגל לסחוט משרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, את דעתה האמיתית בנושא".

"בתום ראיון בחדשות 12 אחרי שהסבירה ונימקה באריכות את התנגדותה למתן חיסונים נגד קורונה בבתי הספר מהלך אותו כינתה "פשע", בכך שתלמידיה שבים משנה וחצי של בידוד וחייבים לנצל כל יום לימודים כדי להחזיר אותם לתלם, במקום לגזול מהם, נניח, שעה מיותרת לעניין טיפשי וזניח כמו הגנה כנגד מגפה עולמית, העיר סגל לשרה כי בשבתה כיו"ר הוועדה המיוחדת לזכויות הילד בכנסת דווקא בירכה על מתן חיסוני השפעת בבתי הספר. ואז יצא השד מן הבקבוק. ברגע הכן היחיד שלה בראיון הודתה שאשא ביטון שחיסוני השפעת "הם חיסונים שניתנים הרבה מאוד שנים" ולא באישור חירום. "ההורים חוששים, זה בסדר", מיהרה להכשיר את השרץ מיד כשהבינה שנפלה בלשונה, ולהשליך מעליה את האחריות לאמירה הזו". כך כותבת הבוקר שרית רוזנבלום ב'ידיעות אחרונות'.

עוד כותבת רוזנבלום, "כי כך ברגע חפוז אחד של היסח הדעת, נחשפה שרת החינוך שלנו, שאחראית על שלומם וביטחונם של שני מיליון תלמידים, כאחרונת מתנגדי החיסונים ההזויים. היה צריך לשמוע את שלושת המשפטים האלה שוב ושוב כדי להאמין ששרה בממשלה שהיא בעלת תואר אקדמי גבוה מסוגלת להאמין בקונספירציות המופרכות ביותר".

רוזנבלום מאשימה: "היא גם משתמשת בלי בושה בתפקיד הלאומי שניתן לה על מנת לקדם את האג'נדה המופרכת והמסוכנת הזו, גרמה, שוב, נזק אדיר ובלתי מוצדק שאת היקפו ניתן יהיה להעריך רק בשבועות הקרובים".

במאמר מותקפת ביטון בצורה חזקה מאד, "אין שום חוק שקובע שפוליטיקאי חייב להיות אינטליגנטי או ידען. ואכן, חלק ניכר מנבחרי הציבור שלנו אינם כאלה. על כן היא רשאית לחשוב שהחיסונים מסוכנים לא פחות מלהאמין שהנשיא קנדי נרצח על ידי ה-CIA ,שהממשל האמריקני הפיל את מגדלי התאומים או שנגיף הקורונה התפרץ בגלל אנטנות סלולריות. זכותה. אבל היא לא יכולה לשים רגל למדיניות מוצהרת של הממשלה שבה היא חברה, בנושא שנמצא בקונצנזוס מדעי עולמי".

עוד נכתב, כי "אין לה שום זכות להמציא כללים חדשים לגבי הדרך שבה תתנהל המערכת הזו בעידן המגפה, כמו קיצור הבידוד ליומיים בלבד, ולמנוע מאנשי מדע ורפואה דריסת רגל בהחלטה הקריטית כיצד להבטיח את בריאותם של הילדים שלומדים בה".

כאמור, ההתקפה החריגה הנוכחית כנגד השרה מגיעה אחרי שלפי הדיווח של עמית סגל, ראש הממשלה הזמין אליו את שרת החינוך וביקש ממנה ליישר קו ולא להערים קשיים: "להתייחס בסגנון הזה למשרד הבריאות ולגורמי המקצוע", אמר בנט לשאשא ביטון. האחרונה השיבה נחרצות: "יש לי דעה משלי". כאמור הבוקר ביטון מותקפת קשות.

בנוסף גורמים בקבינט הקורונה נגד ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, על פי הדיווח בחדשות 13 לפני יומיים, בכיר בקבינט אמר כי אלרעי פרייס "מתנהגת כמו משוגעת, מטורללת, היא צורחת ולא נותנת לאף אחד לדבר אבל לא מספקת תשובות ונתונים. כאשר מעמידים אותה מול המספרים היא מגמגמת, ולא באמת מספקת אותם".

הדיווחים הללו לא מסתדרים עם דבריו של יאיר לפיד שהשתחצן כי בממשלה שהקים הכל טוב וכולם מתנהלים יחד, לפיד כתב: "‏מאז שהממשלה הזו הוקמה, יש שיפור ניכר, מורגש, באווירה בישראל. הפוליטיקה הרבה פחות מעניינת וזה טוב. הכותרות הראשיות הן לא הכפשות וכתבי אישום פליליים, אלא האולימפיאדה בטוקיו והמאבק בקורונה והתקציב".

אך כאמור הבוקר מתברר כי הקבינט מתנהל כמו הפרלמנט בתוניס, תוהו ובוהו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום