שיחת הצעקות בין בנט לגנץ דקות לפני הקבינט

פרשן הארץ חושף בטורו השבועי על שיחה מתוחה שנערכה השבוע בין ראש הממשלה בנט לשר גנץ לאחר פגישת האחרון עם יו"ר הרש"פ. לדבריו, בנט לא אהב את הפסטיבל התקשורתי שיצר מכך גנץ. "שנאתו ללפיד מעבירה אותו על דעתו. אין לי ספק, הוא לא יאפשר לו להיכנס לתפקיד ראש הממשלה בעוד פחות משנתיים"

יחיאל גלאי | תקשורת 3.9.2021 | 14:06

בנט וגנץ במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בטורו השבועי ב'הארץ' נוגע הפרשן יוסי ורטר בדמות המשמעותית ביותר לשלמות הקואליציה, זו שמאיימת על מימוש הרוטציה, שר הביטחון בני גנץ. ורטר מספר כי למרות הסיכום המוקדם של גנץ עם ראש הממשלה בנט לגבי הפגישה ברמאללה עם יו"ר הרש"פ, בנט התחרט על כך ואף התקיימה שיחה רוויית צעקות בין השניים, דקות לפני התכנסות קבינט הקורונה השבוע.

"פרסום דבר המפגש עורר כצפוי מהומה", כותב ורטר בהתייחסו לפגישתו של שר הביטחון עם יו"ר הרשות הפלסטינית. לדבריו, "גנץ היה מתמודד עמה ללא קושי, אלמלא בנט נלחץ ושיגר הודעה לעיתונות, לפיה "הפגישה היתה בעניינים שעל סדר היום בין מערכת הביטחון לרש"פ, אין שום תהליך מדיני וגם לא יהיה".

לדברי ורטר, גנץ לא הבין מדוע בנט מתרעם עליו וגורם לו להיראות כשר סורר. "שלשום", הוא כותב, "לפני ישיבת הקבינט, בנט ביקש שגנץ ייכנס אליו. "מה קרה? על מה הרעש? ידעת על הכל, סיכמנו הכל, למה להציג את זה כמשהו רע?", קבל גנץ.

בנט השיב כי לא אהב את הפסטיבל התקשורתי שערך גנץ מהפגישה עם אבו-מאזן וטען כי היא היתה צריכה לעסוק בנושאים טכניים בלבד. "סיכמנו שתעסקו בענייני ביטחון, מיסוי, מעברים, הכסף הקטארי. למה היית צריך להודיע שדנתם גם בנושאים מדיניים", אמר בנט. גנץ לא קיבל את דבריו והשיחה בין השניים עלתה לטונים צורמים.

ורטר כותב: "שרי ושרות הקבינט המתינו בחדר הסמוך, שבינו לבין משרדו של רה"מ מפרידה דלת. הם שמעו את הטונים עולים. כמה מהם חייכו בהנאה. לפיד, למשל, מעוצבן מכך שגנץ מתנהג כמו ראש ממשלה חליפי".

עוד כותב פרשן הארץ על היחסים העכורים בין יו"ר יש עתיד לשר גנץ: "עם בנט הוא יסתדר, אמר לי השבוע אדם הקרוב מאוד לגנץ, אבל שנאתו ללפיד מעבירה אותו על דעתו. אין לי ספק, הוא לא יאפשר לו להיכנס לתפקיד ראש הממשלה בעוד פחות משנתיים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום