עימות בעקבות הח"כ מימינה שביקש 90 מנדטים

ח"כ קארה אמר בכנס שקיים כי הימין צריך 80-90 מנדטים כדי להשפיע על עם ישראל. הכתבת של 'מקור ראשון' ציטטה את הדברים והותקפה ע"י גדי טאוב. העורך חגי סגל יצא להגנתה ופתח בעימות שהתרחב וכלל גם את ח"כ רוטמן ואנשי תקשורת נוספים מהימין

חיים שמואלי | תקשורת 27.9.2021 | 15:02

אביר קארה עם בנט צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

מספר עיתונאים המזוהים עם הימין הפוליטי התעמתו היום (שני) ברשת החברתית 'טוויטר', כשבמסגרתו התערב גם חבר הכנסת שמחה רוטמן ממפלגת 'הציונות הדתית'.

העימות התחיל כאשר העיתונאי והסופר גדי טאוב, שפעם היה מזוהה עם השמאל הישראלי ובשנים האחרונות ערק לימין, הגיב לציוץ של כתבת 'מקור ראשון' עטרה גרמן, שסיקרה כנס שקיימה מפלגת 'ימינה' והביאה ציטוטים מחברי הכנסת של המפלגה, אביר קארה וניר אורבך. השניים דיברו על הצורך באחדות בקרב הימין כשקארה אמר כי "אי אפשר בלי אחדות בתוך הימין, אחרת הוא לא יחזור לנצח. אנחנו צריכים לעשות 80 ו-90 מנדטים שנוכל להשפיע על העם והארץ", ואורבך אמר כי "התפקיד של ימינה הוא לחבר את האומה הישראלית לאגודה אחת".

טאוב תקף את הכתבת וכתב עליה: "מכשירת השרצים מ'מקור ראשון'".

עורך 'מקור ראשון', העיתונאי הימני חגי סגל, שנמנה על חברי 'המחתרת היהודית' שפעלה נגד פלסטינים בשנות ה-80, יצא להגנת גרמן והגיב לטאוב: "צריך הרבה רוע כדי להדביק את הגידוף 'מכשירת שרצים' לציוץ אינפורמטיבי (עם עקיצה קטנה לימינה) של כתבת צעירה וחרוצה המדווחת על אירוע פוליטי כהווייתו ומצטטת ממנו שני משפטים. גדי, אתה מכשיר שנאות חינם".



טאוב לא נשאר חייב ותקף גם את סגל. "לא כל השנאות הן שנאות חינם, חגי. לפעמים צריך לקרוא לרוע בשמו. במקום זה אתם מכשירים שרצים. מקור ראשון הוא הכלי המרכזי בהאצלת לגיטימציה 'ימנית' על הונאת מיידוף של ימינה, ואחד מנותני הגושפנקא המרכזיים לממשלה הפוסט-ציונית הזאת. אתם גורמים נזק שאין לו שיעור. אוסיף להתריע. חג שמח", כתב טאוב.

סגל החזיר לטאוב: "אם כך, גדי, אתה מכשיר לא רק שנאות חינם אלא גם עלילות. מקור ראשון לא העניק לגיטימציה לשום הונאה. נדפסו בו אינספור מילות ביקורת על האופן שבו הממשלה החדשה קמה, על מדיניותה ועל השותפים המפוקפקים. בעוונותיו הוא רק לא מחרף ומגדף אותה בעוצמות הנהוגות בפיד, ומשיב בעדינות גם למכפישיו".

העימות המשיך כאשר טאוב האשים את 'מקור ראשון' והעורך שלו ב"נרמול הנבלה" שביצע, לטענתו, ראש הממשלה נפתלי בנט: "לא לא, חגי. אתם מנרמלים את הנבלה, על ידי זה שאתם דנים בה כאילו יש בה פנים לכאן ולכאן. אין פנים לכאן ולכאן בברני מיידוף. זו עוולה מזעזעת, וצריך לומר את האמת בבהירות. כל מי שמנרמל את השרץ, משחית את יסודות הסולידאריות הישראלית, ועוד במסווה שלך 'מניעת שינאת חינם'. איפה הראש שלכם?".

כאן החליט סגל לרמוז לטאוב על העבר של שניהם, טאוב בשמאל וסגל בימין: "תגיד, מבחינה פילוסופית-היסטורית גרידא, לא נראה לך מוזר שחגי סגל (סליחה על השימוש בגוף שלישי) צריך להוכיח לגדי טאוב שהוא ימני?".

טאוב לא נכנע וכתב: "אתה רוצה לנצח בויכוח רעיוני עם טיעוני ותק? אנחנו לא בהסתדרות פה. כבר מזמן נראה לי שהסוציולוגיה (לא פילסופיה והיסטוריה גרידא) גברה אצלכם על האידיאולוגיה, ושהפקרתם את מצביעי הליכוד שעליהם נשען מפעל ההתנחלות, במרוצכם ל"מכובדות" נוסח מוסף גלריה. במובן זה אב"ח צודק לגמרי".

סגל דרש מטאוב למחוק את הציוץ הפוגעני ולהתנצל בפני הכתבת הצעירה: "טענת ההפקרה כביכול של מצביעי הליכוד, והניתוח הפסיכו-אנליטי שבא בעקבותיה, נכונים כמו הציוץ הפוגעני שלך הבוקר על עטרה גרמן. תתנצל, גדי, או לפחות תמחק, זה יותר פשוט".

טאוב סירב וכתב: "אני לא מוחק את מה שאני מאמין בו, חגי. וזו ביקורת על 'עבודתה'. וכן על 'עבודתך'. כך מבקרים גם את עבודתי, במילים חריפות לפעמים, ואני לא דורש עליהן התנצלות. לגבי הפקרת הליכוד - נושא גדול מכדי להיכנס אליו כך. אנסה להקדיש לזה מאמר מלא. שיהיה לך ולעטרה גרמן חג שמח. אוסיף לבקר אתכם".

חגי סגל נטש את העימות באיחול "חג שמח", כאשר מי שהמשיך את העימות היה יועץ התקשורת איציק אלרוב שהגן על סגל ועקץ את טאוב על עברו בשמאל הפוליטי: "לרוב, ה-בעיה עם כאלו שעברו צד היא שהם חושבים שכדי להתקבל למועדון החדש, הם צריכים להיות הכי קיצונים שאפשר. (חילונים שחזרו בתשובה, חרדים בשאלה, שמאלנים סטייל טאוב ועירית לינור ש"התפכחו" וכן הלאה....). להציג טלפיים למחנה החדש ולומר 'משלכם אני' גדי, זה יוצא כ"כ מגוחך ומעוות. חבל".

גם העיתונאי הסרוג מ'כאן 11' עקיבא נוביק הדהד את התשובה של סגל, בה טען כי מוזר שהוא חייב להוכיח לטאוב שהוא ימני, והחמיא לסגל על התשובה הקולעת בצירוף המילה "אאוצ'".

כאן נכנס ח"כ שמחה רוטמן שהגיב לנוביק וצידד בעמדת טאוב. הוא כתב על התגובה של סגל: "כתשובה מתחכמת בויכוח טוויטר, מעולה. כתשובה אמיתית: חסר משמעות. ההיסטוריה מלאה באנשי ימין שעברו צד (לא חושב שזה הסיפור של חגי סגל) או שעיניהם טחו מלראות החלפת צד של אחרים עד שהיה מאוחר מדי (כן חושב שבעיה רצינית ביותר של הרבה מאוד אנשים, כולל חגי סגל וכולל שלי)".

נוביק תהה: "אם אתה לא חושב שזה הסיפור של חגי סגל, מה קשורה כל ההתפלפלות הזאת?".

רוטמן השיב: "כי הטענה של גדי לא הייתה שחגי סגל לא ימני, אלא שהוא מכשיר שרץ מאוד גדול. חגי סגל ברח לטיעון איש קש, שגם הוא בתורו לא נכון".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום