הפרשנית תוקפת: "בנט לא שונה מנתניהו"

נאום בנט בעצרת הכללית של האו"ם, והתדרוך שהגיע לאחריו, בו תקף את אנשי משרד הבריאות - גררו גל ביקורות. הפרשנית הפוליטית של 'וואלה' טל שלו פרסמה טור דעה בו טענה כי "המתקפה של בנט על משרד הבריאות מגלה שהוא לא כל כך שונה מנתניהו". לדבריה, "המשך ההתקוטטות עמם לא יחזק את אמון הציבור בבנט ובמנהיגות שלו, אלא ההיפך, עשוי להצטייר כניסיון להיות חזק על חלשים"

חיים שמואלי | תקשורת 29.9.2021 | 12:48

נתניהו ובנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נאומו של ראש הממשלה נפתלי בנט בעצרת הכללית של האו"ם, והתדרוך שהגיע לאחריו, במהלכו זלזל בעמדתם של בכירי משרד הבריאות - גררו גל ביקורות נרחב; החל ממנכ"ל משרד הבריאות, שר הבריאות, מומחי בריאות, פוליטיקאים ואף עיתונאים.

מי שיצאה נגד ראש הממשלה בחריפות, היא הפרשנית הפוליטית של 'וואלה' טל שלו, שפרסמה הבוקר (רביעי) טור דעה חריף, בו טענה כי בנט הוא "חזק על חלשים", וכי "המתקפה של בנט על משרד הבריאות מגלה שהוא לא כל כך שונה מנתניהו".

"אחת הקלישאות הישנות בספר הנימוסים וההליכות של הפוליטיקה הישראלית גרסה שכשראש הממשלה נמצא בשליחות מדינית הרת גורל מעבר לים, הוא ויריביו ואופוזיציה משתיקים את התותחים ולא עושים פוליטיקה", כתבה שלו בטורה ב'וואלה', "בשנים האחרונות, המוסכמה הזו הופרה שוב ושוב, במיוחד כשראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו נהג לתזמן את ביקוריו המדיניים ונאומיו בחו"ל בעיתוי מושלם עם תקופות בחירות. גם נאומו השנוי במחלוקת בקונגרס האמריקני ב-2015 וגם הופעותיו השנתיות בעצרת הכללית של האו"ם, נישאו באנגלית ועסקו בנושאים אסטרטגיים וגלובליים, אבל הקהל המרכזי אותו ביקש לסחוף במילותיו לא ישב באולם, אלא קהל הבוחרים והצופים בבית".

לדבריה, "המטרה בביקורו הראשון באו"ם של יורשו, נפתלי בנט, הייתה זהה. בשביל לשגר מסרים מאיימים על איראן או להרהיב על מדיניות ישראל בקורונה לא צריך לנסוע עד לניו יורק, אבל באו"ם יש זמן מסך בלעדי ואקסקלוסיבי, שממתג ומבסס אותו כראש הממשלה. לפני הנאום, בלשכת ראש הממשלה עשו בילד-אפ שהתנער מהגימיקים והטריקים שבהם נהג להשתמש קודמו, אבל הוא ניצל את הבמה הבינלאומית בעיקר לצרכים פנימיים, כתלמיד שלמד מרבו, ואולי אף התעלה עליו".

"בניו יורק, בביקורו הראשון בעצרת האו"ם, ראש הממשלה סגר חשבונות קטנים מהארץ,, טענה שלו, "כמה ימים לפני הנסיעה, קבינט המומחים המייעץ בנושאי הקורונה פרסם מסמך המלצות עם ביקורת על מדיניות הממשלה שמבקשת להימנע מהטלת הגבלות על התקהלות. במקביל, בכירים אנונימיים במשרד הבריאות החלו לתדרך על כך שבחודש האחרון, קבינט הקורונה לא התכנס".

הפרשנית תיארה את העימות שהתפתח: "בסוף השבוע, הגיעה התשובה האנונימית של 'בכיר בממשלה' בתדרוך נגד ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, שמפזרת 'פחד ותבהלה באולפנים', שחייבה תגובת נגד נחרצת של שר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ"ל המשרד, נחמן אש, שהתייצבו לצדה. הורוביץ ואש התייצבו אמש שוב באולפנים, להגיב למתקפה של ראש הממשלה ולעמוד על כבודם של אנשי הרפואה הישראלים, שראויים לקבל שבח עולמי בעידן הקורונה, ולא מילות זלזול וביקורת".

"בנט התגאה בנאומו בממשלת האחדות שהקים שמתגברת על אי-ההסכמות, ואמר כי 'ויכוח בריא הוא עיקרון בסיסי במסורת היהודית', ובכן, לא כך נראה ויכוח בריא. גם בארץ, מחול ההשמצות ההדדיות מיותר ולא מכובד, ולא מקדם את המטרה המשותפת. גם אם יש לבנט וסביבתו ביקורת על ההיסטריה וזהירות היתר של אנשי משרד הבריאות, או על חיבתם הגוברת למצלמות ולדעת הקהל, הם פקידי הציבור הבכירים שמנהלים בשבילו את המלחמה במגיפה, ולא אויב שבו נלחמים מעל כל במה. המשך ההתקוטטות עמם לא יחזק את אמון הציבור בבנט ובמנהיגות שלו, אלא ההיפך, עשוי להצטייר כניסיון להיות חזק על חלשים. ח"כ אחמד טיבי צייץ, בצדק, שאם נתניהו היה משתלח כך בשומרי סף הייתה קמה סערה, ובצדק. ועוד בחו"ל", הוסיפה שלו.

"הסערה שפרצה אחרי המתקפה של בנט על צמרת משרד הבריאות בערב החג הסיטה את השיח ותשומת הלב מההשוואה המתבקשת בין שני הנואמים, וסיפקה לו יריב יותר נוח לחלוק איתו את המסכים. אבל הרושם שנותר הוא שבנט לא בהכרח שונה כל כך מקודמו: גם הוא הכניס פוליטיקה קטנה למעמד בינלאומי, ממלכתי ורם דרג", סיימה שלו את טור הדעה ב'וואלה'.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום