נחום ברנע על נאום בנט באו"ם: "הצל של נתניהו ארוך"

הפרשן הוותיק נחום ברנע כותב בטורו השבועי כי נסיעתו של רה"מ בנט לעצרת השנתית של האו"ם הייתה טעות כיוון שגם הוא ידע שלא הייתה לה תכלית | "הצל של נתניהו ארוך"

מאיר גלבוע | תקשורת 1.10.2021 | 09:49

נפתלי בנט נואם בעצרת האו"ם צילום: אבי אוחיון, לע"מ

בטורו השבועי ב'ידיעות אחרונות' מבקר הפרשן הוותיק נחום ברנע את נסיעתו של ראש הממשלה נפתלי בנט לעצרת הכללית של האו"ם. לטענת ברנע אין חשיבות אמיתית לאום בעצרת השנתית של האו"ם ולדבריו הנסיעה לניו יורק הייתה מיותרת ומלמדת על כך שבנט עדיין לא הצליח להתנתק מצילו של נתניהו.

"הדבר הטוב ביותר שאפשר לומר על נסיעתו של בנט לניו־יורק הוא שהייתה מיותרת", כותב ברנע ומפרט את הסיבות: "העצרת השנתית של האו"ם היא אירוע בעייתי. במיטבה, היא מספקת במה לראשי מדינות כדי להרשים את דעת הקהל בארצותיהם. במרעה, היא מעניקה לגיטימציה בינלאומית לדיקטטורים ולרוצחים, שאמריקה חסומה בפניהם בשאר ימות השנה"

לדברי ברנע, "בנט ידע שלא ימצא בניו־יורק מנהיגי מדינות להיפגש איתם. רובם הסתפקו בנאומים בזום, בגלל הקורונה". והוא מאשים כי בנט הגיע למקום רק בגלל ראש הממשלה לשעבר נתניהו. "הוא הגיע לעצרת כדי לתקוע סיכה במפה, תמונה באלבום. נתניהו היה שם? גם הוא יהיה. הוא ביקש לקבע בתודעת הישראלים את העובדה שהוא ראש הממשלה, מלא־מלא, הוא ולא אחר".

ברנע מסיק כי ראש הממשלה בנט עדיין לא הצליח להתנתק מצילו של קודמו: "רוב הפוליטיקאים משחקים עם הגב לסל, עם הפנים לאחור. הם לא שוכחים דבר ולא לומדים דבר. בנט שונה מהם: הוא יודע להעביר דף, להסתכל קדימה. זה היה אחד ממרכיבי ההצלחה שלו ב־100 ימי ממשלתו הראשונים. אבל, נכון לעכשיו, הצל של נתניהו ארוך. הנסיעה לאו"ם הוכיחה שבנט מתקשה להשתחרר ממנו".

ברנע גם מבקר את המתקפה של בנט נגד הדרג המקצועי של משרד הבריאות מעל בימת האו"ם: "בנט תקף את פקידי משרד הבריאות בתדריך שנתן בניו־יורק. זאת הייתה שגיאה של דרדק: הציבור לא אוהב פוליטיקאים שמכבסים את הכביסה המלוכלכת בחוץ. העלבון מופרך, כמובן. הוא מזכיר בדיחות על אימהות פולניות, שנושאות את עלבונן אלי קבר. מה יחשבו על שרון אלרעי באו"ם? לא יחשבו. ובכל זאת, הנזק נעשה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום