הפרשן מתריע: הסכנה שנשקפת ליציבות הקואליציה

בקואליציה על חודו של קול, החשדנות והחששות רבים. הפרשן יוסי ורטר מצביע הבוקר על נקודת התורפה של הממשלה - איילת שקד. הוא מנמק ומסביר מהן הסיבות לחששות אלה וגם האמירות והלחשושים סביב שהובילו את לפיד לבטל טיסות רבות בכדי להתמקד במאמצי ההישרדות

ישראל לפקוביץ | תקשורת 8.10.2021 | 10:16

בנט, לפיד וגנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הפרשן הפוליטי של 'הארץ' יוסי ורטר מזהיר הבוקר (שישי) כי המצב בקואליציה אינו יציב, וכי מי שמסכן אותה, היא דווקא היא בעצמה. "לפיד ואביגדור ליברמן, שמתחזקים את ברית האחים היציבה ביותר במערכת הפוליטית, קיימו השבוע שתי שיחות בארבע עיניים. אתה חייב להיות כאן, אמר ליברמן המודאג", כך מספר ורטר לקוראיו.

"לפיד" כותב ורטר, "מתפקד כגננת מסורה וכחייל ממושמע, ביטל את לו"ז הנסיעות שלו לשבועות הבאים, חוץ מביקור בן יומיים בוושינגטון בשבוע הבא. בכנסת הוא נודד בין חברי הקואליציה. אג'נדות זה בסדר, גם לנו יש, הוא מפציר בהם. אבל חכו עד לתקציב (בשבוע השני של נובמבר). מה ייצא לכם מכל ההצהרות והמעשים הללו אם מישהו אצלנו יחטוף ג'ננה ויפרק את הממשלה?".

ורטר מצביע על איום נוסף ליציבותה של הקואליציה, והוא שרת הפנים איילת שקד, לדבריו, ארבעה ראשי מפלגות בקואליציה העבירו בשבוע החולף מסרי אזהרה לסביבת ראש הממשלה, חלקם ישירות לבנט: שים לב לאיילת, היא תפרק את הממשלה. "שוחחתי עם כמה מהם וגם עם אחרים במפלגות נוספות. היא מעוררת את חשדם, את חששותיהם, את חוסר הנוחות שלהם". מעיד ורטר בעצמו.

כעדות לכך מביא הפרשן ורטר את הצעת החוק "הגזענית" (כלשונו) של ח"כ שמחה רוטמן מ'הציונות הדתית' ששקד מצדדת בו. "לצד המסמרים שהיא טורחת לפזר באגף השמאלי בקואליציה, שקד מנהלת מו"מ עם ח"כ שמחה רוטמן מסיעת הגזענות הדתית על תמיכה בהצעת "חוק יסוד: ההגירה" שלו, הקיצוני והגזעני. זאת בתמורה לתמיכת הימין שבאופוזיציה בחוק האזרחות שלה", מציין יוסי ורטר.

לדבריו: "שקד ממעטת להגיע למליאת הכנסת. הצרחות והעלבונות של האופוזיציה קשים לה. בלבה היא עומדת איתם". הפרשן ממשיך ומעורר, "ראשה של שקד במשרד הפנים, לבה במחנה היריב. היא החוליה החלשה, היא - היא נקודת התורפה, לא בני גנץ". קובע ורטר ומצטט מקורב לבנט שאומר: "גם היום היא היתה ששה להפוך לשרת משפטים אצל נתניהו ולהחזיר את נפתלי למשרד הביטחון ולתפקיד ילד הכאפות של ביבי. רק אז היא תדע שלווה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום