עיתונאי בכיר צייץ תיעוד נגד החיסון: במשרד הבריאות הגיבו

לאחר שעיתונאי ערוץ 12, ערד ניר, העלה סרטון שגרם לחששות כבדים בנוגע לחיסון צעירים, הגיבו במשרד הבריאות והפריכו את הדברים "מנטרים ומנתחים את כל תופעות הלוואי"

יוסף ריס | תקשורת 17.10.2021 | 13:25

אילוסטרציה צילום: unsplash

ביום שישי האחרון, צייץ עיתונאי 'ערוץ 12' ערד ניר ברשת החברתית טוויטר, סרטון בו מספרת דר' איילת רמון מבית החולים איכילוב כי טיפלה בנער מחוסן עם הפרעות קצב ללא מחלות רקע, וטענה כי היא "לא בטוחה שמשרד הבריאות יחקור את זה ויחפש את הקשר". 

במשרד הבריאות הבינו את גודל הסכנה הבריאותית הקיימת ללא תגובה לציוץ של ערד ניר, והגיבו - "בניגוד לנאמר, משרד הבריאות מנטר ומנתח תופעות לוואי ומנגיש לציבור בשקיפות את הידע והמסקנות. המידע מבוסס כמובן על דיווחים של צוותים רפואיים, עם פרטים שניתן לחקור ולהעמיק בהם". בנוסף אמרו במשרד הבריאות כי לאחר שהמקרה תואר בכנסת ופורסם בטוויטר, פנה משרד הבריאות לבית החולים לקבל פרטים על המקרה, שלא דווח למשרד.

בבירור עלה - אמרו במשרד הבריאות - כי מדובר בתחלואה שהופיעה לאחר 3 חודשים מהחיסון ולכן לא מוגדרת בסמיכות לחיסון, למרות זאת, "ביקשנו מבית החולים שידווח על המקרה ונחקור גם אותו, מאחר שלא ניתן לחקור מקרים שאינם מדווחים". במשרד הבריאות ציינו כי התופעה המתוארת יכולה להיגרם ע"י גורמים שונים, כגון זיהומים ויראליים, ובעיות גנטיות, "ואנו מקווים שהבירור המלא של בית החולים יוביל לאבחנה מדויקת יותר". 

בכדי להוריד את הפאניקה בקרב צופי הסרטון אמרו במשרד הבריאות - "החיסון לקורונה ניתן במעל מיליארד מנות בעולם, נחקר על ידי גופים רפואיים מובילים בישראל ובעולם ונקבע ע"י גורמים רגולטורים שונים שהוא בטוח ומונע תחלואה - גם בגילאים צעירים". 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום