דיווח: גנץ חזר בו מההחלטה לסגור את גל"צ

גורמים במשרד המשפטים אמרו שהבינו משר הביטחון - כי הוא חזר בו מהחלטתו לסגור את התחנה הצבאית | גנץ העביר מסרים שאין דחיפות בחוות דעת משפטית על האפשרות לסגור את גל"צ

צביקה סגל | תקשורת 18.10.2021 | 10:43

אולפני גלי צה"ל צילום: עירד עצמון, ויקיפדיה

שר הביטחון בני גנץ, חזר בו ככל הנראה מהכוונה לסגור את תחנת הרדיו הצבאית גלי צה"ל. לפי דיווח הבוקר בעיתון 'הארץ', שר הביטחון העביר מסרים למשרד המשפטים כי אין דחיפות בחוות דעת משפטית על האפשרות לסגור את התחנה.

הדברים נאמרו בשם גורמים במשרד המשפטים, שקיבלו את המסרים מבני גנץ. לדברי הגורמים שצוטטו ב'הארץ', "מתקבל הרושם ששר הביטחון, בני גנץ, זונח את רעיון הסגירה שקידם בחודשים האחרונים. מטעמו של גנץ סירבו להגיב לדיווח.

הכוונה לסגור את תחנת הרדיו גלי צה"ל עוררה ביקורת וגררה תגובות שונות משני צידי המפה הפולטית. במהלך התקופה האחרונה נטען כי שר הביטחון דוחק לסגור התחנה, מכיוון שלא ראה בעין יפה התנהלותו של הפרשן הפוליטי יעקב ברדוגו.

נזכיר, כי גלית אלטשטיין, ממלאת מקום מפקדת גלי צה"ל, הודיעה בסוף השבוע לאנשי מערכת התחנה, במכתב מיוחד שהוציאה, על שינויים משמעותיים בכל העיסוק הנושא הפוליטי בתחנה הצבאית, בצל הרצון של גנץ לסגירת התחנה.

"במרכז העשייה יעמדו ייעודה של התחנה ואופייה כתחנת שידור ציבורית, כשלנגד עינינו המאזינים בכל חלקי האוכלוסייה. אנשי גל"צ - עיתונאים ושדרים - יימנעו מקידום עמדות בדרך של התלהמות, הכפשה, ביזוי, לשון משתלחת החותרת תחת לגיטימיות של האחר, או העדר ביסוס עובדתי", כתבה אלטשטיין במכתב לעובדים.

היא ציינה כי "גל"צ תקפיד על שיח מכבד, מנומק וענייני בכל גזרות השידור הן כלפי המאזין, והן בין כלל המשתתפים בשידור – אנשי המערכת ואורחים. גל"צ אינה רשת חברתית".

"חזקה עלינו לבדוק ולאמת מידע, לבקש תגובות ולהביאן בשידור, ולעשות הכל על מנת לשקף למאזין מורכבויות שונות", כך לדבריה. לפני מינויה, גנץ רמז שהוא ישאיר את התחנה פתוחה אם היא תפחית את עיסוקיה בנושאים הפוליטיים.

"אין מקום להפעלתה של גל"צ במתכונתה הנוכחית. חיילי צה"ל צריכים להיות מרוחקים מכל עיסוק פוליטי שהוא, גל"צ הפסיקה להיות ממלכתית", אמר אז.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום