הפרשן החרדי: "חד פעמי וחרדים זה בילד אין" • צפו

הפרשן ישראל כהן הסביר לצופי 'ערוץ 13' את הסערה בציבור החרדי סביב הגזרה האכזרית של שר האוצר אביגדור ליברמן - מיסוי על כלים חד פעמיים | "החד פעמי הפך להיות חלק משגרת החיים בציבור החרדי" | צפו

מאיר גלבוע | תקשורת 20.10.2021 | 22:00

‏‏הפרשן ישראל כהן מתארח אצל מתן חודרוב צילום: צילום מסך

בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים' על היערכות נרחבת בעולם החרדי לקראת העלייה החדה במחירי הכלים החד-פעמיים שצפויה בתחילת החודש הקרוב, התארח העיתונאי והפרשן ישראל כהן בתוכנית 'שש עם מתן חודרוב' והסביר לצופים עד כמה קשה הגזרה שהשית ליברמן על הציבור החרדי ואת משמעותה.

"בישיבות ובחצרות האדמו"רים משתמשים הרבה בחד פעמי", הסביר כהן לחודרוב, "כמו שראינו בציוץ של ויסברג על ישיבת 'אור ישראל', ישיבה נחשבת מאוד". חודרוב תהה מדוע צריך כמויות גדולות כ"כ של כלים חד פעמי. "תבין, החרדיות והחד פעמי זה בילד אין, זה הולך ביחד. באירועים בטישים בשולחן שבת משתמשים בזה". 

 

כהן הסביר כי מדובר במשפחות ברוכות ילדים ובשבת שימוש במדיח, כמו שהציע ליברמן, לא בא בחשבון. "תחשוב סעודת שבת עם 30 בני משפחה, האישה אח"כ צריכה להדיח את כל הכלים". "לכן" מסביר כהן, "החד פעמי הפך להיות חלק משגרת החיים בציבור החרדי".

חודרוב שאל מדוע משבר האקלים לא מעניין את המגזר החרדי. "הייתה כתבה של חיים לוינסון ב'הארץ' שהסביר כי הציבור החרדי הוא הציבור הכי ירוק בישראל, בגלל שמירת השבת".

"קחו את זה צעד קדימה", פנה חודרוב לכהן, "וותרו על החד פעמי". "אם ליברמן היה באמת רוצה לעשות שינוי", השיב כהן, "הוא היה מוצא דרך להגיע אל הציבור החרדי באמצעות הסברה, לא בדרך הזאת".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום