יועץ התקשורת: "אם מישהו בונה על שקד - שירד מזה"

יועץ התקשורת ברק סרי אמר הבוקר כי אם באופוזיציה יש מישהו שבונה על עריקה של השרה שקד, "שירד מזה" | "שקד הגיעה לשלושת הערוצים וגורסת את כל הספקולציות שהיא תעשה מעשה ולא תסייע להעביר את התקציב"

מאיר גלבוע | תקשורת 25.10.2021 | 12:22

ישיבת ממשלה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ לשעבר איתן כבל, ויועץ התקשורת ברק סרי שוחחו הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103FM על כל הנושאים הבוערים, ופתחו את דבריהם בהתייחסות למשברים ולסדקים שמתגלים בממשלה שבועיים לפני העברת התקציב. הח"כ לשעבר העריך כי התקציב יעובר בוודאות, ויועץ התקשורת סרי קבע כי לאופוזיציה אין מה לבנות על שקד.

כבל העריך, "התקציב עובר בוודאות, זה לא מה שיפיל את הקואליציה הנוכחית, אם היא תיפול זה רק בגלל דברים פנימיים והצטברות של דברים, כשתתחיל להיווצר התחושה שזה כבר בלתי אפשרי להמשיך - כרגע יש בעלי אינטרס לייצר מצג שווא של מצב שכזה".

בהמשך סרי התייחס לראיון של שרת הפנים שקד: "אם מישהו באופוזיציה בונה על איילת שקד, שירד מזה. כנ"ל לגבי גנץ. איילת שקד הגיעה לשלושת הערוצים וגורסת את כל הספקולציות שהיא תעשה מעשה ולא תסייע להעביר את התקציב".

בנוסף עלה לשידור עו"ד איתן סבג, פרקליטו של אבנר הררי, על כך שהאחרון ביקש את הקטלוג של מרצדס על מנת שיצא איתה מהמעצר. בית המשפט סרב לבקשה, ונאמר לו שככל שהוא ישתחרר בעוד חמישה חודשים יגיש עתירה מחדש ותאושר לו הבקשה: "המרצדס זה משהו שהוא מתכנן ליום שאחרי. הוא עומד על הזיכוי שלו, הוא חש שהוא חף מפשע".

שרת הפנים איילת שקד העניקה אמש (ראשון) ראיונות למהדורת השונות אחרי תקופה ארוכה של שתיקה והתייחסה בין היתר למתקפות נגדה מימין, הדגישה כי היא עומדת על עקרונותיה והלינה על כך שהיא צריכה להסתובב עם אבטחה.

בהתייחסה למתקפות שהיא סופגת מימין על כך שהמירה את האידיאולוגיה שלה וחברה לשמאל, אמרה שקד: "בוודאי שהייתי מעדיפה ממשלת ימין. זה שאני עומדת על העקרונות האידיאולוגיים שלי, זה לא אומר שהשתניתי. אם עולה חוק שבעבר חשבתי שהוא לא נכון, זה לא אומר שאני אשנה את דעתי. אני אשאר בממשלה כל עוד היא תעבוד טוב".

היא גם התייחסה לאיומים על שרים בממשלה ואמרה: "שרת פנים לא אמורה להיות מאובטחת ואני מאובטחת. ההסתה היא חמורה. אני וגם שר המשפטים הולכים עם אבטחה".

בהתייחסה לחוק של גדעון סער שימנע מח"כ נאשם בפלילים להרכיב ממשלה אמרה שקד: "אני מתנגדת לחוק מסיבות אידיאולוגיות, בלי קשר לבנימין נתניהו, אני נגד החוק. לאחר התקציב, אני בטוחה שבנט יגיד את דעתו. אישית אני חושבת שהחוק לא נכון עבור מדינת ישראל ולא צריך להיכנס לספר החוקים, אין אף מדינה בעולם שיש בחוק את החוק הזה".

שקד נשאלה על האפשרות שהממשלה הנוכחית תפורק לטובת ממשלה עם הליכוד: "כל הזמן מדברים על כל מיני קונסטלציות היפותטיות. נתניהו הוא ראש הליכוד והוא לא הולך לשום מקום. הוא לא הצליח להרכיב ממשלה בכל מערכות הבחירות. אנחנו כן הצלחנו להקים ממשלה".

שקד סירבה להתחייב כי תישאר בממשלה גם במימוש הרוטציה של לפיד. "הוא שר חוץ טוב, ואנחנו עובדים טוב ביחד. כל עוד הממשלה הזו תעבוד כמו שצריך בשביל הציבור - אני אשאר בה. אם היא תמשיך לעבוד ככה, היא תגיע לסוף ימיה".

ל'חדשות 12' אמרה השרה שקד כי "נפתלי בנט יעמוד מאחורי הסכם הרוטציה. התקציב שאנחנו מעבירים הוא חשוב וקריטי לאזרחי ישראל. מבחינתי כל עוד הממשלה שומרת על העקרונות שלה – היא יכולה לסיים את ימיה".

היא תקפה את דבריו של לפיד בטקסט לזכרו של יצחק רבין ז"ל שנערך במשכן הכנסת: "במקום לדבר על אחדות העם וללמוד לקחים, עומדים אנשים ותוקפים את הצד השני. חלאס עם זה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום