יאיר נתניהו: הקרב הבסיסי בעם היהודי

בנו של ראש הממשלה לשעבר צייץ סדרת ציוצים לרגל הכניסה לחג החנוכה, בהם טען שהקרב בין המתייוונים ליהודים שהיה בחנוכה זהה למחלוקת שנמצאת עכשיו: "בין אלו שמבינים שאנו חייבים לחיות במדינה של העם היהודי, לבין אלו שחושבים שאין טעם מיוחד למדינה יהודית"

מאיר שלם | תקשורת 28.11.2021 | 17:50

יאיר נתניהו צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

יאיר נתניהו, בנו של ראש האופוזיציה ביבי ופעיל ברשתות החברתיות, צייץ על הקרבות שחוצות, לדבריו, את העם היהודי אז, בימי המכבים, והיום בישראל.

נתניהו כתב אודות הסיבה לחגיגה בימי חנוכה, וטען היהודים "חוגגים את הניצחון שלנו על היהודים המתייוונים ולא על היוונים עצמם. ארץ ישראל הייתה כבושה באותו זמן ע"י בית סלבקוס, היווני-סורי. לאחר סדרה של אירועים וגזרות מצידם על היהדות, החלו סדרת מרידות ודרישה לעצמאות יהודית".

‏"באופן די מדהים, בקרבות של היהודים והיוונים, היהודים ה"מתייוונים" לחמו לצד היוונים והרגו את אחיהם היהודים. זאת אומרת, שהמחלוקת העיקרית בין היהודים, ליהודים ה"מתייוונים" לא הייתה בנושאי תרבות או דת, אלא בנושא הזכות של העם היהודי להיות ריבון בארצו".

"מעל אלפיים שנה עברו, אבל הקרב הבסיסי הזה בתוך העם היהודי בין אלו שמבינים שאנו חייבים לחיות במדינה של העם היהודי באופן עצמאי, לבין אלו שחושבים שאין טעם מיוחד למדינה יהודית, עדיין בעיצומו, ואולי אף מגיע לשיאו בימים אלה", כך יאיר נתניהו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום