האתר המרכזי הציג תמונת חרדים, ספג ביקורת ושינה

אתר החדשות ynet העלה אמש כתבה ובה תמונה של בחור חרדי - על אף שהכותרת עסקה באכיפה אירועי הסילבסטר שאינם נחגגים בציבור החרדי | הציבור ברשת הטיח ביקורת וטען כי זהו ניסיון שקוף של הנדוס התודעה נגד החרדים | בגלל הביקורת, האתר שינה את התמונה

קובי ברקת | תקשורת 31.12.2021 | 14:15

ירושלים אמש
אילוסטרציה צילום: Flash90

מאז פרוץ מגפת הקורונה ניתן להיתקל לא פעם בידיעות בכלי התקשורת המרכזיים בנושא הקורונה, כשהתמונה הפותחת של הכתבה מציגה תמונה של חרדים, אף שהיא אינה עוסקת כלל במגזר הזה. אמש (חמישי), שימוש חריג של אתר ynet בתמונה של חרדים, בידיעה שעסקה בכלל בחגיגות השנה החדשה, הובילה למתקפה נגד האתר הפופולרי. בעקבות הסערה, האתר שינה את התמונה המוצגת בכתבה. 

האתר העלה אמש כתבה - הנוגעת לאכיפת הצו החדש המחייב עטיית מסכה בהתקהלות בשטח פתוח המונה מעל ל-50 איש - כשכותרתה; "המשטרה על צו המסכות: כבר התחלנו לאכוף, נתמקד בסילבסטר".

בעוד הכותרת מתייחסת לאכיפה באירועי ה'סילבסטר' (חגיגות סיום ותחילת השנה הלועזית) החליטו באופן תמוה אנשי האתר לשים תמונה של בחור חרדי ללא מסכה - למרות שהכותרת מתייחסת לאירוע אותו החרדים אינם מציינים. 

 

ניסיון הנדוס התודעה השקוף אמש לא עבר בשקט והרשת זעמה: "‏לא, זה לא ייאמן. חיבור תמונות החרדים לקורונה בתקשורת קורה אפילו בהקשר של הסילבסטר", כתבה בזעם אלונה בר און המוציאה לאור של העיתון הכלכלי הנחשב 'גלובס'. 

"אין תחתית לשנאה שם. כמה עצוב זה כל פעם מחדש", הוסיפה צייצנית נוספת בטוויטר. הח"כ לשעבר והמגיש הפופולרי ינון מגל התייחס גם כן וכתב: "כן ווינט. המשטרה אומרת "נתמקד בסילבסטר" אז תשימו תמונה של חרדי משום כידוע חרדים חוגגים את הסילבסטר". 

לאחר שככה"נ הבינו אנשי האתר כי הנדוס התודעה היה שקוף מדי הפעם, וכי הרשת זועמת - החליטו ב-YNET על שינוי התמונה וכן עריכת הכותרת בהתאם. 

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום