נגיד "לא" לנתניהו: ינון מגל מפריך את התיאוריות. צפו

ינון מגל התייחס לתיאוריות המשפטיות של גורמים בשמאל, לפיהן, אסור יהיה לנתניהו לקבל את התרומות מקמפיין גיוס ההמונים. לדבריו, גורמים משפטיים אמרו כי "ועדת האתיקה בהחלט יכולה לאשר את העברת הכסף". הוא הוסיף כי נתניהו יצטרך לבקש אישור מהוועדה, "לא נקבל ממנו 'לא' בתשובה הזאת, אנחנו דורשים לתת לו את הכסף"

חיים שמואלי | תקשורת 19.1.2022 | 18:10

ינון מגל מודיע כי הקמפיין נמשך צילום: צילום מסך

העיתונאי הימני ינון מגל התייחס היום (רביעי) לתיאוריות המשפטיות של גורמי שמאל, לפיהן, אסור יהיה לראש האופוזיציה בנימין נתניהו לקבל את התרומות שהושגו באמצעות קמפיין גיוס ההמונים למען מימון משפטו - ועדכן כי "הקמפיין נמשך", זאת לאחר ששוחח עם גורמים משפטיים בכירים בכנסת שאמרו לו כי "לוועדת האתיקה של הכנסת סמכויות רחבות והיא בהחלט יכולה לאשר את העברת הכסף לנתניהו".

 

מגל כתב למאות אלפי עוקביו ברשתות החברתיות: "אז אחרי כל הספינים והשקרים שאתם שומעים בתקשורת לפיהם הכסף כביכול 'לא יוכל להגיע לנתניהו', שנאמרים מתוך כוונה לפגוע בקמפיין - דיברתי עם גורמים משפטיים בכירים בכנסת והנה העדכון: 'לוועדת האתיקה של הכנסת סמכויות רחבות והיא בהחלט יכולה לאשר את העברת הכסף לנתניהו'. הקמפיין נמשך".

בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות הוא הסביר את העמדה המשפטית: "החוק אומר כי חבר כנסת צריך לבקש רשות לגייס כסף, לפני שהוא מתחיל לגייס את הכסף. אבל אנחנו לא שאלנו את נתניהו. לכן, מה שיקרה, זה שבעזרת השם, כשנתניהו יצטרך לבוא אחרי הקמת ועדת האתיקה ויבקש, אני מקווה שהוא יסכים - לא נקבל ממנו 'לא' בתשובה הזאת, אנחנו דורשים לתת לו את הכסף - הגורמים המשפטיים הבכירים אמרו לי כי לא מן הנמנע שוועדת האתיקה, שיש לה סמכויות רחבות, תוכל לקבל את ההחלטה שהיא מאשרת לו את הדבר הזה. ההיגיון הישר אומר שהיא תאשר לו לקבל את הכסף". 

מגל, שעד כה הצליח להשיג תרומות על סך 3,5 מיליון ש"ח לקמפיין, מתמודד עם טענות מצד גורמים המתנגדים לנתניהו שטוענים כי על פי החוק, אסור יהיה לנתניהו לקבל את הכסף שנתרם.

כזכור, הקמפיין, שיצא לפועל על רקע הדיווחים של הסדר טיון צפוי הין נתניהו לפרקליטות, עורר סערה רבה, ואף הביא גל תגובות במערכת הפוליטית. כמו כן, הוגשה התראה נגד העמותה שאוספת את הכסף עבור מימון הגנתו המשפטית של נתניהו.

היה זה עו"ד שחר בן מאיר ששיגר מכתב התראה שבו דרש מעמותת "מוסרי" לחדול מכל שיתוף פעולה עם קמפיין מימון ההמונים להוצאות המשפט של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

מגל כהגיב למכתב של שחר: "עדכון: ההתרמה לא הופסקה בגלל איזו תביעת סרק של עו"ד חסר הבנה של החוק, האתר פשוט שוב קרס בשל העומס המטורף על השרתים. מטופל".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום