תזכורת אחרונה: גוגל תמחק חשבונות Gmail ישנים השבוע

יש לכם חשבון ג'ימייל של הילדים ששכחתם ממנו? או חשבון לכל רשימות התפוצה שלא רציתם במייל הראשי? זה הזמן להתחבר אליהם

גיקטיים | טכנולוגיה 28.11.2023 | 19:12

Gmail | צילום: unsplash

שימו לב, אם יש לכם חשבונות ג'ימייל שפתחתם בעבר ולא ניגשתם אליהם כבר תקופה ארוכה, זה הזמן להתחבר אליהם או שגוגל תחסל אותם החל מיום שישי הקרוב. בחודש מאי האחרון עדכנה גוגל את מדיניות השימוש שלה בנוגע לחשבונות לא פעילים, ובמסגרת העדכון למדיניות החברה, כל חשבון ג'ימייל שבעליו השאירו אותו יתום למשך שנתיים או יותר – יימחק לצמיתות. על פי גוגל, העדכון למדיניות מגיע כחלק מהמדיניות של החברה לנסות ולצמצם את האפשרות של תוקפים לחטוף חשבונות ישנים – שהסיסמאות שלהם ממוחזרות לא פעם ושאינם כוללים גם אימות רב-שלבי. על כן, החל מ-1 בדצמבר – יום שישי – גוגל תמחק כל חשבון שלא התחברו אליו בשנתיים האחרונות או יותר.

"אם חשבון לא היה בשימוש לאורך זמן רב, יש סיכוי גדול יותר לכך שהוא ייפרץ" נכתב בפוסט בבלוג של גוגל שבו מודיעה החברה על העדכון במדיניות. למעשה, מניתוח של גוגל עולה כי הסיכוי שחשבון "נטוש" יגיע עם אימות רב-שלבי נמוך פי 10 מהסיכוי לכך בחשבון פעיל. כפועל יוצא, ברגע שהתוקפים משיגים את הסיסמה לחשבונות הללו הם יכולים להתחבר אליהם ולעשות בהם כרצונם, כולל השתלטות על חשבונות בחברות אחרות.

העדכון החדש של גוגל הוא המשך לעדכון מדיניות מ-2020 במסגרתו הודיעה החברה על הפסקת האחסון החינמי ללא הגבלה ב-Google Photos. בעדכון מ-2020 הודיעה גוגל כי היא שומרת את הזכות למחוק את המידע בחשבונות ג'ימייל שנותרו מיותמים למשך שנתיים או יותר. כעת היא מעלה הילוך ותסגור את החשבונות הללו כליל. אגב, אם בניתם על שמות משתמש אטרקטיביים שיהיו זמינים עכשיו שוב – תשכחו מזה. גוגל הודיעה כי שמות משתמש וחשבונות שיימחקו לא יהיו זמינים לשימוש מחדש אחרי המחיקה.

חשוב לציין כי אם יש לכם חשבונות שלא ביקרתם בהם בשנתיים האחרונות או יותר, כמו חשבונות שפתחתם לילדים, יש לכם עד שישי הקרוב לוודא שהתחברתם לחשבון כדי לוודא שהוא לא יימחק וייסגר. שימו לב שהחיבור לחשבון אינו מספיק ותצטרכו לבצע פעולות – כמו קריאה של מייל, כתיבה של מייל או אפילו מחיקה של מיילים ישנים, הכל כדי שגוגל תזהה שהחשבון אכן פעיל.

גוגל שלחה בשבועות האחרונים התראות נוספות בנושא לבעלי החשבונות – הן לחשבון הנטושים והן לחשבונות ה-Recovery שלהם אם קיימים כאלו. גוגל הבהירה כי המחיקה עצמה תתחיל מחשבונות שנפתחו ומעולם לא נעשה בהם שימוש ורק לאחר מכן תעבור גוגל לחשבונות נטושים ותיקים שגם הייתה בהם פעילות בעבר.

גיקטיים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום