המקצוע המפתיע שכובש את הציבור החרדי

אחרי שבמחזורים הראשונים נרשמו אחוזי השמה מרשימים למדי, יוצא לדרך המחזור השלישי ללימודי הנהלת בנייה וההרשמה שוברת שיאים • "זה מקצוע מאתגר ומתגמל כאחד" משתף בוגר הקורס • כל הפרטים על המסלול המפתיע, ההכשרה והמלגות

אליקים דהן | שיווק ופרסום | תוכן שיווקי 30.11.2023 | 09:05

אילוסטרציה | צילום: freepik

אנו נמצאים באתר בנייה ענק בפאתי ירושלים. הפועלים ממהרים להעמיס לוחות עץ וברזל לתוך משאית, בעוד המשאית הבאה כבר ממתינה בתור. בין לבין עומד איש צעיר חרדי אשר מנווט בקול רם את פעילות העובדים ומפקח על כל ניהולו של הפרויקט.

איציק (שם בדוי), בן 30, נשוי + ארבעה, הוא מנהל האתר מטעם הקבלן המבצע של הפרויקט. תפקידו לתאם את העבודות, לוודא עמידה בלו"ז, לפתור בעיות שוטפות ולדאוג שהפרויקט יתנהל כשורה עד שלב הסיום.

איציק הוא אחד מיני רבים אשר סיימו בהצלחה את קורס מנהלי הבנייה באמצעות הקרן לעידוד ענף הבניין והשתלבו בתפקיד במהירות ובהצלחה.

"זו עבודה תובענית אבל מאוד מספקת", הוא מספר לנו. "התחום הזה של ניהול בנייה יכול אולי להישמע זר לחלק מהאנשים, אולם אחרי שמכירים אותו מגלים ענף מרתק ומסקרן שפשוט כיף לעבוד ולהתמקצע בו ובשטח ניתן כבר לראות עשרות חרדים שמועסקים במקצוע בימים אלו".

לחצו כאן והצטרפו גם אתם למקצוע מאתגר ומתגמל>>>

ואכן, עשרות בוגרים חרדים מהמחזורים הראשונים, כבר מועסקים בתפקידים בכירים של מנהלי אתרים ומפקחי עבודות ומנהלים כיום מיזמי בנייה בכל רחבי הארץ ומוכיחים כישורים ויכולות יוצאי דופן בתחום.

מה אתה יכול לספר לנו על עמותת "לעבדה" שמוציאה כעת לדרך מחזור ללימודי בנייה?

"מה שהעמותה הזאת עושה הוא דבר מדהים. הם משלבים חרדים במגוון מקצועות בתחום הלואו טק, שזה כולל חברות ומפעלים וכן פיקוח והנהלה בתחום  הבנייה. הם פותחים את הראש לבוגרי ישיבה שעד היום הוסללו בעיקר למקצועות ההייטק או לעבודות משרדיות אחרות. התכנית הזו פותחת דלת לעולם חדש לגמרי".

איציק מציין כי לרוב תקופת ההכשרה בתחום זה אורכת כ-3 שנים, אך כאן התהליך מתומצת וקצר באופן משמעותי. "העמותה מצאה את הדרך להכשיר עשרות עובדים מהמגזר תוך תקופה קצרה הכוללת חצי שנת לימודים ולאחר מכן כבר מתחילים סטאז' עם שכר". עוד מוסיף "אלו לימודים אינטנסיביים, חמישה ימים בשבוע, אבל הם כוללים את כל מה שדרוש כדי להשתלב בהצלחה במקצוע. הכל נעשה תוך ליווי מקצועי, תמיכה, דאגה למלגות למתאימים וכן להשמה באחוזים בלתי נתפסים".

למי היית ממליץ להצטרף למסלול?

"בניגוד למה שאולי מקובל לחשוב, ניהול פרויקטים בבנייה אינו כולל רק פיקוח ואחריות על הנעשה, אלא דורש גם ראש גדול, יצירתיות והבנה של התחום. מנהל בנייה בעל ראייה רחבה, יכול לחסוך הוצאות רבות כולל צמצום פועלים וכלים במקרים מסוימים. לכן המקצועיות, הידע והמחשבה הינם מרכיב קריטי בתחום הזה. באופן אישי אני מאוד ממליץ לחרדים שיש להם ראש גדול וכישרון ניהולי, להתמקצע בתחום, שהוא גם מאתגר וגם מתגמל במיוחד".

הביקוש להשתלב בתכנית ההכשרה של "לעבדה" הולך וגדל, ובקרוב יוצא לדרך מחזור חדש עבור עשרות חרדים השואפים להצליח בתחום הבנייה.

לחצו כאן והצטרפו גם אתם למקצוע מאתגר ומתגמל>>>

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום