אזרחות אירופאית – אלה המדינות שכדאי לבדוק אליהן זכאות

בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מעוניינים להוציא אזרחות אירופאית במטרה לפתוח עבורם יותר אפשרויות ולשדרג את איכות החיים שלהם. אחת המדינות שהכי הקלה על הישראלים מהבחינה הזאת הייתה פורטוגל, אך כעת לאחר שנחסמה האפשרות לקבלת אזרחות פורטוגלית כמעט לחלוטין הנה כמה מדינות שכדאי לבדוק בהן זכאות לקבלת דרכון

כתבה מקודמת | שיווק ופרסום | תוכן שיווקי 1.4.2024 | 10:45

אילוסטרציה | צילום: freepik

 

למה כדאי לכם להוציא אזרחות אירופאית?

לפני שנסקור בפניכם מספר מדינות באירופה שבהן כדאי לכם להתאזרח, כדאי שתבינו מהם היתרונות של העניין. אזרחות ישראלית נחשבת למאוד מגבילה. אין לנו אפשרות לתושבות קבע במקום אחר ואנחנו לא יכולים ליהנות מתנאים כאלו ואחרים שקיימים במדינות אחרות באירופה. כאשר מוציאים אזרחות אירופאית למעשה מקבלים גם דרכון אירופאי שפותח אינספור הזדמנויות ואפשרויות לניצול בעת הצורך. היתרונות של דרכון אירופאי הינם:

  • מגורים ומעבר חופשי – אפשר לעבור בצורה חופשית בין מדינות האיחוד האירופאי ולהתגורר בכל מדינה ללא מגבלת זמן. זכרו – אתם לא תיירים! אתם תהיו ממש אזרחים אירופאיים!

  • עבודה – ניתן לעבוד ולהתפרנס בכל אחת ממדינות האיחוד ולא רק במדינה בה מקבלים את האזרחות הנוספת ואין צורך להיות תלויים באישור עבודה זמני ומוגבל.

  • לימודים – ברוב המקרים, בחינם! במקרים אחרים, בסבסוד מאוד משמעותי, עם אפשרות לעבוד תוך כדי הלימודים.

  • השקעות – אפשר לרכוש קרקעות, דירות ולפתוח עסקים שונים, מבלי שהדבר יהיה מסובך מידי מבחינת בירוקרטית.

  • ויזה – אזרחות באירופה גם מעניקה ויזה למדינות רבות בעולם, מה שלא תמיד אפשרי עם אזרחות ישראלית.

בנוסף לרשימה שלעיל מצטרפות גם כל ההטבות שאותן נותנות המדינות האירופאיות המובילות במידה ותתאזרחו באחת מהן – תנאים סוציאליים מעולים, חינוך ברמה גבוהה, שירותי בריאות ורפואה מתקדמים ועוד.

אז איפה כדאי להתאזרח באירופה?

ניתן להוציא אזרחות בכל אחת ממדינות האיחוד האירופאי, כל עוד מוכיחים את מה שנדרש על פי חוקי האזרחות באותה המדינה. פורטוגל היוותה עד לאחרונה יעד מאוד פופולרי לקבלת אזרחות, כל מגורשי ספרד באשר הם היו נכללים תחת אותה הזכאות, אך בשל שינוי החוק שם, כעת הדבר כמעט בלתי אפשרי. יחד עם זאת, ישנן כמה מדינות שכדאי לכם לברר לגביהן:

  • אזרחות אוסטרית – אם הינכם צאצאים של אזרחים אוסטרים או תושבי קבע אוסטרים ייתכן בהחלט שאתם זכאים להתאזרח באוסטריה, אחת המדינות המתקדמות ביותר באירופה. החוק באוסטריה הורחב לאחרונה, כך שגם צאצאים לאזרחים או תושבי קבע בכל האימפריה האוסטרו-הונגרית שברחו עקב רדיפת הנאצים זכאים לאזרחות זו. עוד מידע אפשר למצוא כאן .

  • אזרחות גרמנית – גם הגרמנים שינוי את חוק האזרחות לאחרונה וקבעו שאזרחים ותושבים של גרמניה שברחו ממנה בין השנים 1933-1945 עקב רדיפת הנאצים, למעשה מזכים את כל השושלת שלהם באזרחות גרמנית. ההרחבה חלה על נשים וגברים גם יחד, בעוד שבעבר הזכאות הייתה אפשרית אך ורק לצאצאים לגברים גרמניים. מן הראוי לציין שגרמניה הינה המדינה עם הכלכלה החזקה ביותר באירופה.

  • אזרחות צ'כית – מי שנולד לאחר 1969 ואחד מהוריו לפחות היה אזרח צ'כי יכול לקבל אזרחות בעצמו וכך גם כל השושלת שלו מאותו רגע והלאה. מי שנולד לפני 1969 יהיה זכאי אם שני הוריו גם יחד היו אזרחים צ'כיים או שאחד מהם צ'כי והשני סלובקי. צ'כיה היא מדינה שמתפתחת במהירות, מעניקה לאזרחיה תנאים סוציאליים מעולים ותנאי המחיה שם זולים מאוד.

  • אזרחות הונגרית – מי שנולד לפני 1957 יכול לקבל אזרחות אם אביו היה הונגרי. לאחר תאריך זה ניתן לקבל אותה גם לפי האם, הסב או הסבתא ההונגריים. בנוסף, ניתן לקבל אזרחות הונגרית אם האבא היה אזרח באחת ממדינות האימפריה האוסטרו-הונגרית (אוקראינה, סרביה, טרנסילבניה ועוד).

אזרחות באירופה מוציאים עם חברה מקצועית

כמובן שניסינו לפשט עבורכם את הדברים ולא הצגנו את כל התנאים במלואם. אם אתם אכן צאצאים לאזרחי או תושבי עבר באירופה, ניתן לפנות למשרד עו"ד או לגורם המתמחה בהוצאת אזרחויות אירופאיות ולברר את זכאותכם באופן ודאי. גופים אלו בדרך כלל יעניקו בתהליך ההגשה ועד לקבלת האזרחות המיוחלת. התהליך עצמו לוקח בין שנה לשלוש שנים ומאחר וחוקי האזרחות במדינות האיחוד האירופאי יכולים תמיד להשתנות. ככלל, תמיד כדאי להקדים ולהגיש את הבקשה, לפני שיוקשחו התנאים, כפי שקרה לאחרונה עם פורטוגל.

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום