ריבלין בירך על השבת גופת זכריה באומל: "לא ננוח עד שנשיב את כולם"

נשיא המדינה הוסיף כי "המחויבות ללוחמנו לעולם תהיה נר לרגלנו". יו"ר כחול לבן גנץ בירך אף הוא ואמר כי "השבת כלל החללים והנעדרים היא מחויבות מוסרית". השר כץ: נעשה הכול להשיב גם את גולדין ושאול

חדשות בארץ 3.4.2019 | 18:05

נשיא המדינה ראובן ריבלין בירך היום (רביעי) על הבאת גופתו של רב-סמל זכריה באומל לקבורה בישראל, לאחר 37 שנים. "התבשרנו בהתרגשות רבה ובכאב גדול על איתורה והבאתה ארצה של גופתו של באומל זכרו לברכה. 37 שנים קשות מנשוא של המתנה כואבת, של שאלות וספקות, הגיעו לסיומן בזכות מאמץ נחוש ובלתי פוסק של צה"ל וקהילת המודיעין הישראלי", אמר. "ביום המרגש, הקשה והעצוב הזה אנחנו מחבקים את משפחת באומל, דומעים וכואבים איתה בדרכה להביא את בנה זכריה למנוחת עולמים בארצו, באדמתנו".

"לא נשקוט ולא ננוח עד שנשיב את בנינו כולם לגבולותינו, רב סמל יהודה כץ, רב סמל צביקה פלדמן, וכל נעדרי צה"ל וחללי צה"ל שמקום קבורתם לא נודע. המחויבות שלנו ללוחמינו, לבנינו ובנותינו, לעולם הייתה ולעולם תהיה נר לרגלינו. יחד נצא אל הקרב, ויחד נשוב ממנו", הוסיף ריבלין.

ריבלין (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

יו"ר כחול לבן בני גנץ בירך אף הוא על השבת גופתו של באומל, ומסר כי "עם ישראל מברך על השבת גופתו של זכריה באומל, מחבקת ומחזקת את משפחתו עם סגירת מעגל הכאב והשכול לאחר 37 שנים. המחויבות שלנו להשבת כלל החללים והנעדרים היא מחויבות מוסרית ומדינתית שמדינת ישראל חרטה על דגלה ומלווה אותנו מיום היווסדו של צה"ל. נמשיך לפעול עד להשבת כל הבנים הביתה".

לברכות הצטרף גם יו"ר העבודה אבי גבאי, שמסר כי "הלב עם משפחתו, ועם שאר משפחות הנעדרים שממשיכות להמתין בכאב. ברכות לכוחות הביטחון על המבצע ההרואי". גם חברתו למפלגה, יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ', הגיבה לאירוע וביקשה לשבח את צה"ל וקהילת המודיעין. "מי ייתן ויהיה זה סימן גם לסיום סבלן של משפחות גולדין ושאול. הבאתו של זכריה לקבר ישראל היא עדות לברית הבלתי כתובה בין המדינה ללוחמיה ולמשפחותיהם, כי לעולם לא יופקרו בשטח. זו ברית של אחריות הדדית, של ציונות, לכידות והקרבה, שעומדת מעל לחישובי עלות-תועלת".

ממלא-מקום שר החוץ ישראל כץ מסר גם כי הוא "מחבק את משפחת באומל בשעה זו". "אני מחזק את ידי משפחות נעדרי מלחמת לבנון יהודה כ"ץ וצביקה פלדמן ואת ידי משפחות נעדרי צוק איתן אורון שאול והדר גולדין ומבטיח כי נעשה הכול להשיב את יקיריהם ארצה", הוסיף כץ. נוסף אליו, בירך גם שר האוצר וחבר הקבינט משה כחלון, ואמר כי "אלה פניה היפות של הערבות ההדדית. לא נחסוך במאמצים להביא את בנינו כולם הביתה". יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מסר כי "יש ידיעות שעוצרות הכל וממלאות את הלב בשמחה וגאווה.‬ 37 שנים חיכינו לו ולא שכחנו אותו אף לרגע. ושבו בנים לגבולם".

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום