האב השכול על עונש המחבל: "לא מידתי – אשבות רעב"

אביו של כאמיל שנאן ז"ל שנרצח בפיגוע בהר הבית ביולי 2017 אומר על העונש שניתן היום בבית המשפט כי "זו אות קין על מצח הפרקליטות ובית המשפט בישראל". לדבריו: "לא ייתכן שעונש על מחבל יהיה פחות משני מאסרי עולם"

חרבות ברזל 23.10.2019 | 21:40

ארכיון | אורי לנז, פלאש 90

אביו של כאמיל שנאן ז"ל שנרצח בפיגוע בהר הבית ביולי 2017, שכיב שנאן, אמר היום (רביעי) בתגובה לגזר הדין שניתן הבוקר על ידי בית המשפט לסייען ברצח בנו והאיל סתוואי ז"ל כי "לא מדובר בסייען, מדובר בצלע הרביעית בחוליית המחבלים שביצעה את הרצח. הוא היה שותף בתכנון, בארגון, באימון ובשיבוש הליכי החקירה לאחר מכן".

בשיחה שקיים עם 'חדשות 12' טען האב השכול כי "הוא לא סייען – הוא מחבל. על פי קביעת בית המשפט – הוא הצלע הרביעית בחוליית המחבלים. התחושה אחרי גזר הדין היא קשה מאוד – לצערי הרב זה ממש סיוע למחבל הבא. לא ייתכן שיהיה פחות משני מאסרי עולם על שותפות ברצח".

שנאן הביע צער רב ואמר בכעס: "הדם של האיל וכאמיל לא הפקר, אני לא רוצה להרחיק לכת ולדרוש דברים מעבר למה שצריך. אך אם נידרש אפנה לדברים קשים יותר". לדבריו: "אני מתכוון לשביתת רעב מול משרד היועמ"ש בירושלים. אני מתכוון לקרוא לשוטרים הדרוזים שמשרתים בירושלים לשים את התעודות וללכת הביתה. אני לא מסכים שהדם של הבנים שלנו יהיה הפקר בשום מצב". לסיום אמר האב בכאב: "לצערי נתן פסק דין לא מידתי, הפרקליטות כשלה בתפקידה ואני מבקש לערער על פסק הדין".

בראיון ל'כאן 11' אמר שכיב שנאן בגרון חנוק: "אני אומר לאזרחי ישראל, מי שהבן שלו עכשיו משרת בירושלים או בהר הבית – יכול לבוא מישהו ממשפחת ג'בארין מאום אל-פחם, לרצוח אותו ואחרי זה לקבל 16 שנים. אחרי ניכוי שליש, בעוד 8 שנים, אמג'ד ג'בארין יצא לחופשי לגדל את בתו – והבן של האיל יחפש בחוצות מרר את אביו". לדבריו: "חייבים לערער ולהביא אותו לענישה יותר מרתיעה, כשהביאו את שלושת בני העוולה לקבורה, היו שם 25 אלף אנשים בשעה 02:00 לפנות בוקר שהיללו אותם. עכשיו הם מהללים את אמג'ד ג'בארין".

כזכור, הבוקר שלח בית המשפט המחוזי בחיפה ל-16 שנות מאסר את אמג'ד ג'בארין בן ה-37 מאום אל פחם, מואזין מסגד "אלמלסה" שסייע למבצעי הפיגוע בהר הבית בו נרצחו שני שוטרי משטרת ישראל, כמיל שנאן והאיל סתוואי. בפיגוע נפצעו שני שוטרים נוספים ומספר שוטרים סבלו אחר כך מחרדה.

ג'בארין לא נסע עם שלושה המפגעים לירושלים, אבל הוא עזר להם להסתיר באלמלסה את כלי הנשק והתחמושת שהכינו לקראת הפיגוע, הוא נכח באימוני ירי שלהם בהרים ליד אום אל-פחם, הסיע אותם אל ההסעה לירושלים ביום הפיגוע והעלים ראיות לאחריו. בנוסף לעונש המאסר, נגזרו על ג'בארין עונשי מאסר על תנאי ולמעלה מחצי מיליון פיצויים למשפחות הנפגעים בפיגוע.

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום