התפקיד החדש של מנכ"ל הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב

ביום בו פרויקטור הקורונה רוני גמזו נושא את הצהרתו לסיום תפקידו, מכריז האדם שריכז את המלחמה בנגיף הקורונה לפניו, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב, על התחלה חדשה בחייו. בכך מזים בר סימן טוב את השמועות על חזרה לזירת הלחימה הבריאותית

אהרן מילר | חדשות בארץ 28.10.2020 | 15:49

משה בר סימן טוב צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות הפורש, הידוע בכינויו 'ברסי' הצטרף היום (רביעי) כחוקר אורח במכון למחקרי ביטחון לאומי, בראשות אלוף (במיל) עמוס ידלין, כך על פי הפרסום ב'מעריב'.

במסגרת עבודתו החדשה, צפוי בר סימן טוב להוביל את עיסוק המכון במקומה של מערכת הבריאות כרכיב מרכזי בתפיסת הביטחון הלאומי של מדינת ישראל, לאור ניסיונו הרב בתחום הבריאות בישראל. בר סימן טוב יערוך מחקרים ומסמכי מדיניות, בשיתוף עם עוד חוקרים בכירים.

כמו כן, לאחר שהופקד על טיפול במשבר הקורונה שפקד אותנו בשנה האחרונה, יעסוק בר סימן טוב במחקר האיזון הנכון בין הצעדים להתמודדות עם משברים גדולים מכל סוג, כלכליים, בריאותיים, חברתיים ומנהיגותיים, המחייבים חיזוק מחקרי של מערכת הבריאות בישראל.

"אני שמח להצטרף למכון ושמח שהמכון מרחיב את תחומי העיסוק המחקרי גם לנושא הבריאות", אמר משה בר סימן טוב, והוסיף "החודשים האחרונים לימדו את כולנו שהחוסן הלאומי שלנו תלוי בתפקוד נאות של מערכת הבריאות הציבורי, לצד מערכות ציבוריות חשובות אחרות. המכון עוסק באופן שוטף באסטרטגיית הביטחון הלאומי וכעת נושא הבריאות יהיה חלק מובנה מכך".

כזכור בר סימן טוב פרש מתפקידו במשרד הבריאות בחודש מאי ואמר "בימים אלה אנו נמצאים בתקופה של חזרה לשגרה בצל הקורונה, ויותר ויותר פעילויות כלכליות, קהילתיות ואישיות חוזרות, לאחרונה הציגה הממשלה מפת דרכים לחזרה מלאה לשגרה, בכפוף למצב התחלואה. עם כינונה של הממשלה אבקש להודיע על פרישתי מתפקיד מנכ"ל המשרד. שירות מדינת ישראל היא הזכות הגדולה ביותר שיש. לאחר כמעט 20 שנים בשירות הציבורי, מתוכם 5 שנים כמנכ"ל משרד הבריאות, הגיעה העת להמשיך הלאה".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום