מגדולי מחזיקי התורה: הנגיד הגדול מלייקווד הלך לעולמו

הנגיד ותומך הצדקה הגדול מלייקווד שלא זז מבלי להתייעץ בכל דבר עם שר התורה הגר"ח קנייבסקי רבי שמעון ברכר ז"ל הלך לעולמו לאחר שנדבק בנגיף הקורונה והוא בן 56 בלבד

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 30.10.2020 | 13:58

הרב ברכר עם שר התורה הגר"ח קנייבסקי צילום: ארכיון בחדרי

ברוך דיין האמת: מלייקווד שבניו גרז'י מגיעה הבשורה הקשה והמרה על פטירתו של הנגיד הגדול ממחזיקי עולם התורה רבי שמעון ברכר ז"ל שנפטר לאחר שנדבק בנגיף הקורונה ולפני ראש השנה נדבק ומאז מצבו הידרדר.

על פי הוראת  שר התורה הוסיפו לו את השם 'חיים' ורבים נשאו תפילה לרפואת ר' חיים שמעון בן הניא רייזל אך נגזרה הגזירה והוא השיב את נשמתו ליוצרה בגיל 56. 

רבי שמעון ברכר ז"ל היה תומך תורה ולומדיה היה מקורב לשר התורה הגר"ח קנייבסקי שאהבו בצורה יוצאת דופן, ליבו היה פתוח כאולם לכל מטרת צדקה וחסד. 

לא זז מילימטר בלי שר התורה הגר"ח קנייבסקי, היה מגיע מספר פעמים בשנה לארץ בכל החגים היה מגיע לשר התורה הגר"ח קנייבסקי בימים נוראים ובחג הפסח. כבר קודם חג הפסח היה מגיע לאפיית מצות עם הגר"ח במאפייה של 'בורר' בבני ברק. 

מידת הנתינה שלו הייתה לשם דבר, "רק לפני שנדבק בנגיף" מספר אחד ממכריו, "ר' שימי קיבל טלפון על משפחה בבני ברק שנמצאת בחוסר כל לפני חתונת בתה ובעלה חולה, המקרה הגיע לאוזנו ומיד על אתר העביר במקום 15 אלף דולר לסדר את החתונה וכל ההוצאות". 

הגר"ח היה מגיע לבקרו עת היה שוהה בירושלים בחגים כשהיה מגיע לתפילה בכותל המערבי בחול המועד. 

על מסע הלוויה והבאת ארונו לארץ הקודש נמשיך ונעדכן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הגר"ח קנייבסקי עם הנגיד ברכר. צילום: דוד זר

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום