מהומה רבה במסע הלוויתו של הגר"ד פיינשטיין זצ"ל; שניים נעצרו

מהומות החלו במסע הלוויתו של הגר"ד פיינשטיין זצ"ל, שיצא משמגר דרך שכונת רוממה להר המנוחות. המשטרה ניסתה לחסום את המסע ובמקום התפתחה מהומה. "לא ייתכן שבהפגנות לא שומרים וכאן כולם עם מסכות המשטרה תחליט לאכוף"

משה ויסברג | חרדים 9.11.2020 | 13:52

מסע הלוויה הענק היום בירושלים צילום: שלומי טריכטר

בירושלים מובא בשעה זו (שני) למנוחות הגאון רבי דוד פיינשטיין זצ"ל, ראש ישיבת 'תפארת ירושלים' וחבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל באמריקה שנפטר בערב שבת קודש בגיל 91. 

במסע הלוויה שיצא מבית הלוויות שמגר בירושלים, הגיעו אלפים רבים לחלוק כבוד אחרון לאחד מזקני ראשי הישיבות בדורנו ומגדולי הפוסקים בארה"ב. 

המשטרה שהגיעה לצומת רחוב אהליאב, ליד הכניסה לעיר - בואכה שכונת רוממה, החלה לחסום את המשך מסע הלוויה בדרכו להר המנוחות ובמקום התפתחה מהומה רבה בין המלווים לבין השוטרים, ושני משתתפים נעצרו.

אחד הנוכחים במקום, ששוחח עם 'בחדרי חרדים' זועם: "כל המלווים כולם עם מסכות זה הלוויה של גדול בישראל לא ייתכן שבהפגנות בבלפור יעשו מה שרוצים או בהר הבית, וכאן שמלווים בשמירה יתירה, כולם עם מסכות המשטרה תחסום". 

הוא מוסיף: "הייתה כבר הלוויה במנהטן של ראש הישיבה, עשרות אלפים ליוו שם הכול עבר בסדר מופתי, כנראה מה שמבינים באמריקה, כאן בישראל עוד ייקח שנים להבין". 

במקום כאמור התפתחה מהומה בין המלווים לכוחות המשטרה, כשלבסוף המלווים המשיכו במסע הלוויה לעבר גבעת שאול - הר המנוחות, כשגם שם המשטרה ממתינה לבואם. 

משטרת ישראל מסרה כי כוחות המשטרה שפעלו לבלום את המשתתפים הרבים מהתקהלות והגעה לבית העלמין, נתקל בכאלו שהחלו להתעמת איתם וגרמו נזק לרכב בשרות המשטרה. לדברי המשטרה, השוטרים עצרו 2 חשודים.

במסע הלוויה הספידו האחים הגאון רבי חיים ורבי דוד פיינשטיין, וכן רבנים וראשי ישיבות. 

מהמשטרה נמסר בתגובה: "בעקבות הלוויה שמתקיימת בשעה זו בירושלים, כוחות משטרת ישראל פועלים על מנת למנוע הגעת מאות משתתפים לבית העלמין ומבקשת מהם להתפזר, לשמור על הנחיות הבריאות שנועדו להציל חיים ולעטות מסיכות. בהמשך למסע הלוויה, כוחות המשטרה שפעלו לבלום את המשתתפים הרבים מהתקהלות והגעה לבית העלמין, נתקלו בקבוצה של מלווים שהחלה להתעמת איתם וגרמו נזק לרכב בשרות המשטרה. השוטרים עצרו 2 חשודים".

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום