נתניהו מבקש לתקן את כתב האישום: "נפלו פגמים קשים"

במסגרת שורה של טענות משפטיות, מבקש ראש הממשלה מבית משפט המשפט המחוזי בירושלים לתקן את כתב האישום נגדו | פרקליטיו של נתניהו טוענים כי בכתב האישום נפלו שורה של פגמים "באופן לא מקרי"

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 11.11.2020 | 18:55

ראש הממשלה באולם בית המשפט צילום: עמית שאבי, POOL

פרקליטי ראש הממשלה ממשלה פנו היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה לתקן את כתבי אישום נגד נתניהו. לטענת עורכי הדין בעז בן צור ועמית חדד, התיקון מתבקש נוכח "הפגמים הקשים שנפלו בו".

על פי חוק, כותבים עורכי הדין בפנייה לבית המשפט, חל איסור חד וברור על הבאת ראיות בכתב האישום. "עם זאת, כתב האישום כולל ראיות למכביר", נכתב. "הכללתם בכתב האישום של פרטים פסולים, מקורה במהלך בלתי ראוי של המאשימה בניהול ההליך, אשר מיוסד, בין היתר, על הליך חקירתי פגום ומגמתי ועל שיקולים העומדים בסתירה לעקרונות של צדק והגינות משפטית".

טענה נוספת שמביאים עורכי הדין, שבגינה דורשים לתקן את כתב האישום, היא שכתב האישום מתייחס לראש הממשלה ובני ביתו כאילו מדובר באדם אחד. "כתב האישום המציא אישיות משפטית חדשה ששמה "נתניהו ובני משפחתו" או "נתניהו ורעייתו", נכתב בפנייה לבית המשפט.

התביעה, כך טוענים פרקליטיו של ראש הממשלה, אינה יכולה לייחס לראש הממשלה את מעשיהם (הנטענים) של רעייתו ובנו, ובוודאי שלא ניתן לברוא אישיות משפטית שנקראת "נתניהו ובני משפחתו" לשם כך.

עוד כותבים עורכי הדין, כי "כתב האישום אינו כולל פירוט מלא וממצה של 'המתת' הנטען, וכי כתב האישום נעדר פירוט עובדתי מספק, ובכלל זה המועדים שבהם התקבלו המתנות, זהות מוסר המתנות, זהות מקבל המתנות וזהות מבקש או יוזם המתנות"

"לא ניתן לקבל מצב שבו כתב אישום בעבירת שוחד לא כולל פירוט של המתת שנטען שניתנה", טוענים פרקליטי נתניהו, "האופן השיטתי בו נוסח כתב האישום מוביל למסקנה כי מדובר בפגמים שנפלו בכתב האישום באופן לא מקרי".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום