נדבק במשימה בעיראק: בכיר במשמרות המהפכה מת מקורונה

מחמוד - אבאדי, מת מנגיף הקורונה לאחר שנדבק במשימה בעיראק, הוא נלחם בסוריה ובעירק לצד קאסם סולימאני שחוסל בתחילת השנה  על ידי ארה"ב בעירק

יענקי פרבר | חדשות בעולם 6.12.2020 | 16:36

מחמוד-אבאדי צילום: מתוך הרשת

‏עבד אלרסול אסתואר מחמוד-אבאדי, מפקד בכיר במשמרות המהפכה האסלאמית באיראן, נדבק בקורונה בעת שהיה במשימה בעירק ומת. כך מדווח דר' רז צימיט, מומחה עולמי לאיראן.

הידיעה על מותו מגיעה על רקע ידיעה אחרת שפורסמה באתרי חדשות בעולם, שציטטו עיתונאי איראני היושב בלונדון, בידיעה נאמר כי המנהיג העליון של איראן האייתוללה חמינאי, מת. אך לידיעה שפשטה כמו אש בשדה קוצים, אין כל אימות ועד עכשיו היא לא קיבלה סימוכין. ד"ר רז צימיט כתב בחשבון הטוויטר שלו: "‏כשזה נראה כמו פייק ניוז ומריח כמו פייק ניוז, זה בד"כ פייק ניוז. רק חבל שיש מי שמהדהד את זה כ"כ מהר".

מספר המתים באיראן מהמגפה העולמית עלה ליותר מ-50,000, כך הודיעה ביום שבת הטלוויזיה הממלכתית. המדינה מתמודדת עם ההתפרצות הגרועה ביותר במזרח התיכון, אך כלי תקשורת בעולם טוענים כי המספרים גבוהים בהרבה, וכי לא ניתן לסמוך על הנתונים שהמשטר האיראני מספק.

מקרי התחלואה החדשים מעמידים את איראן עם יותר מ-1,028,980 מקרים מאומתים מאז החלה המגפה. הממשלה התנגדה לסגר מוחלט, מכיוון שכלכלת המדינה כבר נפגעה על ידי סנקציות חסרות תקדים של ארה"ב שמונעות למעשה מאיראן למכור את הנפט שלה בעולם. כזכור, ממשל טראמפ הטיל מחדש את הסנקציות בשנת 2018 לאחר שפרש מהסכם הגרעין.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום