נדחתה הבקשה לפסול את נתניהו ועו"ד בן-גביר

ראש הממשלה נתניהו ויו"ר עוצמה יהודית יוכלו להתמודד בבחירות הקרובות לכנסת - כך קבע יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת, השופט עוזי פוגלמן, לאחר שמפלגת הפיראטים הגישה בקשה לפסילתם | גם הבקשה לפסול את 'הליכוד' ו'הציונות הדתית' נדחתה

ארי קלמן | פוליטי 12.2.2021 | 15:25

בנימין נתניהו/איתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת, השופט עוזי פוגלמן, דחה היום (שישי) על הסף בקשה שהגישה מפלגת הפיראטים לפסול את ראש הממשלה נתניהו ומפלגת הליכוד, ובקשה נוספת לפסול את עו"ד איתמר בן גביר ורשימת הציונות הדתית.

עילת הפסילה שבגינה ביקשו הפיראטים לפסול את ראש הממשלה היא באירוע שאירע לפני 27 שנים, זמן קצר לפני הירצחו של ראש הממשלה דאז יצחק רבין, אז השתתף נתניהו בתהלוכה בה הוצג מיצג של ארון קבורה של הציונות בידי רבין.

גם באשר לבן גביר הראיה היחידה שהוצגה הייתה מאותה שנה, כשהחזיק בסמל מכוניתו של רבין - מעשה שבן גביר כיום מצהיר שלא היה חוזר עליו.

השופט פוגלמן, כאמור, דחה על הסף את בקשות הפסילה, תוך שהוא לא מאפשר אף לקיים דיון בעניינן בוועדת הבחירות. בהחלטתו כתב השופט כי "בנסיבות שבהן הראיות שהוצגו לא מהוות אף ראשית ראייה לנטען בבקשה, כאשר הבקשות מכוונות, למעשה, לפסילתם של מועמדים מסוימים בלבד, מבלי לעמוד בהוראות החוק, ושהסעד החלופי שהתבקש כלל אינו מצוי בסמכות הוועדה – אני סבור שהבקשות לא מגלות עילה שבדין לקבלתן לדיון לפני הוועדה".

עו"ד איתמר בן גביר מסר בתגובה: "אנו מודים לפיראטים על ההטרלה ומאחלים להם בהצלחה בהמשך דרכם".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום