אזעקת שווא בעוטף עזה; כיפת ברזל הופעלה

דקות לאחר השעה 21:00 נשמעו שלוש אזעקות צבע אדום בעוטף עזה ותושבים דיווחו על פיצוצים. כעבור דקות עדכן דובר צה"ל כי מדובר באזעקת שווא וכי הפיצוצים נבעו מטילי כיפת ברזל ששוגרו בעקבות זיהוי שגוי

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 11.3.2021 | 21:44

אזרח מתגונן באמצעות כסא. אילוסטרציה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

אזעקת צבע אדום נשמעה הערב (חמישי) באזור התעשייה הדרומי של אשקלון וביישוב זיקים הסמוך. זאת, לאחר תקופה ארוכה שבה שרר שקט מתוח ביישובי הדרום ובעוטף עזה. בתחילה, עלה חשש שבוצע ירי רקטי אך בהמשך, בתום בדיקה נוספת, התברר כי מדובר בהתרעת שווא.

תושבים ביישובים בהם נשמעה האזעקה דיווחו של שמיעת פיצוצים ועל טילי יירוט ששוגרו, אך במערכת הביטחון הבהירו, כאמור, כי לאחר בדיקה האזעקה הופעלה בעקבות זיהוי שגוי.

מדובר צה"ל נמסר כי "בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה, מדובר בהתרעת שווא, מערכת ההתרעה הופעלה כנדרש, לוחמי ההגנה האווירית שיגרו מיירטים לעבר המטרות בהתאם למדיניות ובהיעדר צורך לא בוצע יירוט בפועל".

ויש מי שכבר חגג על זה פוליטית. ח"כ אלכס קושניר מסיעת 'ישראל ביתנו' הגיב בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "שוב תושבי העיר אשקלון נאלצים להיכנס למקלטים בריצה, בזמן שהאויב ברצועת עזה מאיים, ומיליוני דולרים עוברים אליו בחסות ההפקרות של ממשלת ישראל. הגיע הזמן להחליף את הממשלה, ולשים סוף למציאות העגומה הזו שבה תושבי הדרום במקום האחרון בסדר העדיפויות".

גם לאחר שגולשים עדכנו אותו כי מדובר באזעקות שוב הח"כ לא מחק את הציוץ.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום