ציור שמן מהמאה ה-17 שנשדד ע"י הנאצים - הוחזר לבעליו

המשטרה האיטלקית הודיעה אמש כי ציור שמן מהמאה ה-17 שנשדד על ידי הנאצים הוחזר לבעליו החוקיים לאחר 77 שנים | הציור מתייחס ללוט אחיינו של אברהם ונתפס בבית סוחר עתיקות מקומי

יענקי פרבר | חדשות בעולם 2.4.2021 | 09:28

צילום: pixabay

ציור מאת המאסטר הצרפתי ניקולה פוסן, שנגנב על ידי חיילים נאצים מבעליו היהודים בצרפת בשנת 1944, נמצא באיטליה והוחזר לבעליו החוקיים, כך הודיעה המשטרה האיטלקית ביום חמישי.

ציור השמן של הצייר מהמאה ה-17 התייחס ללוט, אחיינו של אברהם אבינו, נתפס בביתו של סוחר עתיקות ליד העיר פדובה.

הציור בגודל 120 על 150 ס"מ, נגנב במהלך מלחמת העולם השנייה כאשר חיילים גרמנים כבשו את בית הבעלים היהודים של היצירה בפואיטייר מערב צרפת, כך נמסר בהודעה לעיתונות של מחלקת המשטרה האיטלקית המתמחה במורשת תרבותית. הבעלים החלו לחפש את רכושם הגנוב לאחר המלחמה בשנת 1946.

היצירה נרשמה בשנת 1947 ב"רשימת הרכוש שנבזז בצרפת במלחמה בין השנים 1939-1945" שפורסם על ידי לשכת ההשבה של רכוש גנוב בצרפת.

חקירה בנושא החלה מחדש בשנה שעברה כאשר היורשים, אישה שוויצרית בת 98 וגבר אמריקאי בן 65, הגישו תלונה למשטרה האיטלקית באמצעות עורך דינם האיטלקי.

מקום הימצאו של הציור לא היה ידוע עד שנת 2017 כאשר הציור הובא לאיטליה מצרפת על ידי סוחר עתיקות איטלקי, ששלח אותו לבלגיה לתערוכה. שנתיים לאחר מכן, סוחר עתיקות נוסף ממילאנו, שהמשטרה כינתה אותו "הבעלים האמיתי", שלח את העבודה לתערוכת אמנות בינלאומית במאסטריכט בהולנד. כך דיווחו כלי תקשורת באיטליה.

שם, מומחה לאמנות הולנדית זיהה זאת מהרשימה הרשמית של האמנות הצרפתית הגנובה במהלך המלחמה. המשטרה מסרה כי היא נמצאה בבית הסוחר והועברה לבעליה. מסתבר שהתמונה הייתה באיטליה רוב הזמן הזה, ועברה מיד ליד של סוחרי עתיקים איטלקים ואספנים.

משרד התובע הכללי בבית המשפט של מילאנו ניהל את החקירות.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום