הבהרה מאוחרת: "השב"כ לא התייחס לצד זה או אחר של המפה הפוליטית"

ההודעה החריגה של נדב ארגמן, גררה פסטיבל תקשורתי שלם עם דיונים על "ההסתה" החמורה מימין נגד הקמת ממשלת השמאל. באיחור אלגנטי, נזכר היום ראש השב"כ להבהיר כי מדובר בעליה כללית וכי דבריו לא כוונו כלפי צד זה או אחר במפה הפוליטית

חדשות בארץ 7.6.2021 | 12:10

צילום: הדס פרוש, פלאש 90

אחרי ימים של פסטיבל תקשורתי ומהדורות שנפתחו עם דיווחים על "הסתה" של אנשי ימין נגד הקמת ממשלת השמאל עם הערבים, נזכר ראש השב"כ להוציא הודעה המבהירה כי דבריו לא כוונו כלפי צד זה או אחר במפה הפוליטית.

ההודעה החרידה של נדב ארגמן, אותה הוציא בבהילות במהלך השבת תוך חילול קדושתה, הפכה עד מהרה לכלי ניגוח נגד הימין, בידי אותם אנשים שהתעלמו לאורך השנים האחרונות מהשימוש במילה 'בוגד' כלפי ראש הממשלה נתניהו.

היום (שני) נערך דיון בנושא בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת תחת הכותרת "ההסתה וההקצנה במרחב הציבורי", שם ציטטה יו"ר הוועדה אורנה ברביבאי את ההברה של ראש השב"כ.

לפי ההסבר של שירות הביטחון הכללי, נדב ארגמן "לא התייחס בדבריו לצד זה או אחר של המפה הפוליטית, אלא הצביע על תופעה, בעיקר רשתית, שעלולה להוביל לאלימות".

"עיתוי הפרסום נובע ספציפית מזה שההתרעות נגעו לעלייה דרמטית בכמות ובחומרה בשבועיים האחרונים של השיח האלים בזירה הציבורית", הוסיפו בארגון, שם ציינו כי יש "עלייה דרמטית הן בהיקף השיח והן בחומרתו".

כמו כן, צוין כי "כמי שמופקד מכוח יעודו על הגנה על סדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו, סבר ראש שב"כ שזו חובתו להתריע ולפנות לכל מי שיכול לתרום לריסון וצמצום השיח המתלהם והאלים ברשת". עוד נאמר כי "גם לפני כשנה, ביולי 2020 במכתב לשר דרעי שזכה לפרסום תקשורתי, אמר ראש שב"כ דברים דומים, בכל הנוגע לצורך להימנע משיח אלים ומסית, ובדבר חובתם של אישי ציבור לפעול לריסון שיח זה".

ההודעה החריגה של ארגמן נגד ההסתה אף גרמה למתקפה חריפה נגד רבנים שחתמו על מכתב נגד ממשלת השמאל והערבים, תוך סתימת פיות של כל מי שמתנגד לממשלה של לפיד ובנט, תוך שימוש במילה "הסתה" נגד כל מילת ביקורת פוליטית.

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום