"גיליתי בי חלקים שלא ידעתי על קיומם": בוגרות אמן מעידות

ב'אמן' הקורסים ברמה הגבוהה ביותר. המורות עצמן, הן אמניות פעילות - בוגרות בצלאל או שנקר. כל הבוגרות שלנו יוצאות עם כלים משמעותיים לאמנות

כלכלי 25.8.2021 | 10:14

צילום מסך

'אמנות אמתית נוגעת בנפש וחושפת בתוכה חלקים שלא ידענו על קיומם' -בוגרות 'אמן' מעידות כי המשפט הזה קם למול עיניהם בכל יום מחדש.  בשיחה עם  דורית  מנהלת  'אמן'  המרכז  לאמנות חזותית, אנו מגלים מגוון רחב של קורסים בתחומים שונים: סטודיו ציור, סטודיו לפיסול ולמיצב, סטודיו לקרמיקה, ווידאו ארט, סיורי גלריה, ציור במוזיאון  ועוד נישות, בהן כל אישה בעלת אינטואיציה אמנותית יכולה לבטא את עצמה.

"אמנות היא כלי מדהים להבעה ויצירה, להרפיה ולהבנה עמוקה" פותחת דורית, מנהלת 'אמן.' "אפשר להביע בעזרתה כל כך הרבה דברים  מדהימים, והיא הבסיס לכל דבר. העיסוק  באמנויות השונות חושף המון חלקים ורבדים, נוגע ולא נוגע אבל חודר עמוק.

"התלמידות ב'אֹמן' הן כמו משפחה. אני שומעת מבוגרות רבות שהלימודים בנו בהן קומה - שלא הייתה בהן קודם. הן צמחו מבחינה אישית וראו תהליכים מדהימים שהאמנות הביאה אתה. תלמידות חשבו שהן הגיעו לשעה של הרפיה ופתאום גילו תובנות חדשות. החלום שלי הוא שכמה שיותר בנות יחשפו אל התהליך הזה - אם זה להיות אמנית בפועל או להתקדם בתחומים שונים שהאמנות מציעה".

מה מייחד את 'אמן?'

"אנחנו מלמדים את הקורסים ברמה הגבוהה ביותר. המורות עצמן, הן אמניות פעילות - בוגרות בצלאל או שנקר. כל הבוגרות שלנו יוצאות עם כלים משמעותיים לאמנות: רבות מהן פותחות סטודיו לאמנות וכן מציגות את יצירות האמנות שלהן בגלריות ובתערוכות. יש לנו בוגרות מצטיינות שהן מרצות לאמנות בבית הספר שלנו". מציינת דורית.

"את  בונה את תכנית הלימודים שלך בדיוק לפי מה שאת רוצה ואוהבת. כך יוצא שכל 3-4 שבועות הקורסים מתחלפים ואת נחשפת למגוון רחב של חומרים,טכניקות וסגנונות", מסבירה דורית.

והמחיר

"אני מזמינה אתכן לבוא ולבדוק, יש לנו הקצאות ממשרד התרבות ומעיריית ירושלים - שמאפשרות לנו להעניק קורסים ברמה הגבוה ביותר ובמחיר מיוחד. בכל מקרה- הבוגרות שלנו מקבלות מעטפת רחבה שמעניקה להן את כל הכלים ומירב ההכשרה כדי   למצות  את  היכולת  והאהבה  שלהן  לאמנות  ולפתוח  גלריות בעצמן".

למי זה מתאים?

"לנשים ובנות מגיל 18-99 כל מי שמרגישה שהיא מחוברת למקצוע המדהים והיפה הזה. מגיעות לכאן נשים ממקצועות מגוונים לאחר שעשו תואר ראשון ושני, כאלו שעובדות במשרדי ממשלה ופתאום הן מרגישות צורך להתעסק באמנות. "בתחילה הן מגיעות מלוות בחשש ומתלבטות ו בסופו של דבר המשיכו ונרשמו להמשך לשנת הלימודים השלישית ואפילו הרביעית ועדיין מרגישות שיש להן המון מה ללמוד ולהתפתח. ברגע שמתחילים ללמוד מבינים כמה ההצע הלימודי רחב ומסקרן והצימאון ללמוד ולדעת עוד ועוד הולך גדל. אני יכולה לספר על סגנית מנהלת בבית הספר שבאה אלינו ללמוד עיצוב פנים.

היום היא בעלת משרד ממותג שמבצע עבודות בכל הארץ. אני  מאמינה  שברגע  שכל  אחת  תלמד  את  מה  שהיא  אוהבת באמת - היא תצליח. וכבר חכמנו לימדו אותנו שאדם צריך 'ללכת אחר נטיות הלב' בנוגע לבחירת מקצוע".

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום