סער תוקף: בליכוד תקועים בסרט רע של פעם

בוועידת היסוד של תקווה חדשה תקף סער את שותפיו לשעבר מהליכוד. "הם מספרים לעצמם שבפעם הבאה הם יביאו 61 מנדטים "מלא מלא". הם חיים בסרט. הם תקועים בסרט רע של פעם"

מאיר גלבוע | פוליטי 5.12.2021 | 22:55

גדעון סער צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שר המשפטים גדעון סער נאם הערב (ראשון) בפני מאות מתומכיו בכנסת "ועידת היסוד של תקווה חדשה". בדבריו תקן סער את שותפיו לשעבר מהליכוד וטען כי חלקם הודו בחדרים סגורים שהוא צודק.

סער התייחס ללחצים שהופעלו עליו ועל חברי מפלגתו, מצד חברים בליכוד כדי שיסכל את הממשלה הנוכחית: "ידעתי שהמשך השלטון הקודם ייצור נזק בלתי הפיך למערכות המדינה החשובות והרגישות. גם אז, לפני שנה, רוב שרי הליכוד וחברי הכנסת שלו, כמו גם בכירי המפלגות השותפות לגוש הליכוד, כולם ראו וידעו בדיוק את האמת. בחדר הסגור הם אמרו לי: 'גדעון, אתה צודק'. אבל הם פחדו. לאף אחד מהם לא היה את האומץ לקום לנוכח טירוף המערכות".

לדבריו "הם עצמם מבינים היטב שאנחנו הסכר. אבל הם עדיין לא מבינים את השינוי העמוק שהבאנו. הם חושבים שיש כאן משהו זמני. הם מספרים לעצמם שבפעם הבאה (שמעתם את זה ארבע פעמים ברציפות) הם יביאו 61 מנדטים " מלא מלא". הם חיים בסרט. הם תקועים בסרט רע של פעם".

סער אמר לחברי מפלגתו, "אנחנו הצלנו את הכבוד של המחנה הלאומי בישראל, שפסע ברובו בעיניים עצומות אחרי החלילן מבלפור תוך התנתקות מכל ערכי היסוד עליהם גדלנו. עשינו את המעשה הערכי הנכון. אנחנו החלפנו את השלטון – ועכשיו אנחנו נשנה את הפוליטיקה הישראלית. להעדפת טובת המדינה על אינטרסים אישיים. להעדפת טובת האזרחים כולם על אינטרסים מגזריים".

לגבי איראן אמר שר המשפטים: "הסכם בכל מחיר עם איראן שיכלול את הסרת הסנקציות ללא תמורה משמעותית רק יביא לערעור היציבות באזור, לחיזוק הקיצוניות". לדבריו, "על המעצמות להבין את האחריות ההיסטורית ברגע מכריע זה ולהתייצב מול דהירתה של איראן לנשק גרעיני. כך או אחרת – ישראל תמיד תהיה נחושה לשמור על ביטחונה ולהבטיח את עתידה".

הוא התייחס לחקירה שנפתחה אמש לשוטרי מג"ב שנטרלו את המחבל בירושלים ואמר: "אנחנו נותנים גיבוי לחיילים שלנו, וללוחמי משמר הגבול שביקשו להציל חיים מול מי שביקשו לשלול חיים".

לסיום אמר סער: "אנחנו החלפנו את השלטון – ועכשיו אנחנו נשנה את הפוליטיקה הישראלית. להעדפת טובת המדינה על אינטרסים אישיים. להעדפת טובת האזרחים כולם על אינטרסים מגזריים".

יצוין כי הדברים נאמרו על רקע הסקרים שמנבאים כי מפלגתו 'תקווה חדשה' לא עוברת את אחוז החסימה, כשבסקר שפורסם הערב ב'חדשות 12' מפלגתו מקבל רק 2.6 אחוז מקולות המצביעים.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום