אלמנת הרוג אסון מירון חבקה בן זכר

שמחה מהולה בעצב בבית משפחת גולדברג בביתר, אם המשפחה הגב' גולדברג ילדה בן זכר לאחר השבר הגדול במשפחה באסון מירון בל"ג בעומר שם נהרג אביהם המחנך הנודע הרב אלעזר מרדכי גולדברג ז"ל בן 37 

משה ויסברג | חרדים 27.12.2021 | 12:13

אלעזר מרדכי גולדברג ז"ל צילום: באדיבות המצלם

שמחה בבית משפחת האברך הרב אלעזר מרדכי גולדברג ז"ל מהרוגי אסון מירון בל"ג בעומר תשפ"א, אלמנתו הגב' רחלי גולדברג שתחי' חבקה בשעה טובה ומוצלחת בן זכר שמונה חודשים אחרי האסון הנורא והגדול ביותר בעולם היהודי.

בצהרי יום שישי לאחר אסון מירון העיר ביתר עילית התעטפה באבל וביגון עם היוודע פטירתו הטראגית של המחנך הדגול הרב אלעזר מרדכי גולדברג, אחד מ-54 הקדושים שנהרגו באירוע המחריד במירון, והוא בן 37 בלבד.

המנוח, נולד לאביו הרה"ח רבי שמואל גולדברג-ידלר. את משנת תורתו קנה בישיבת 'נזר התורה' בירושלים. בהגיעו לפרקו נישא לבתו של הרה"ח רבי שמואל יהושע למברגר, מחשובי חסידי אשלג, שעמדה לימינו כל הימים ללא ליאות ויחד בנו בית נאמן על אדני התורה והחסידות.

הוא שימש כמלמד בתלמוד תורה 'עטרת אליהו' בביתר וכן כסופר סת"ם, לאורך שנות חייו הקצרים היה קשור בלו"נ לאדמו"ר משידלובצא והתייעץ עמו בכל הליכותיו.

על פי אחת העדויות שהגיעה לבני המשפחה של המנוח ז"ל במהלך ימי השבעה, עדות שבהמשך אף אוששה על ידי אחד מאנשי ההצלה, ר' אליעזר הספיק בתושייתו להציל את אחד הילדים שהיה שם כשהרימו כלפי מעלה וכך הצילו. "רגעים אחדים לאחר שהציל את הילד הוא התמוטט ולגודל הטרגדיה נפטר".

כעת חבקו במשפחה בן זכר,  כפי שכתוב אם נולד בן זכר זה סימן טוב למשפחה, וכמו שאמרו חז"ל בירושלמי מועד קטן שבמשך כל שנת האבל מידת הדין מתוחה כנגד אותה משפחה. ואם נולד בן זכר באותה משפחה, נתרפאה כל המשפחה.

המנוח היה איש האשכולות, מופלא בכל מידות שמנו חכמים. אדם ישר מאד וחסיד ברמ"ח אבריו. נודע בחכמה ובתבונה, ירא שמים מרבים. נוצר לשון בכל מאודו ובורח מכל לשה"ר ומחלוקת.

אחיו הרב חיים גולדברג סיפר בשבעה: "מה שאפיין אותו באופן מיוחד היה שמירת הלשון. ברח מלשון הרע ומחלוקת. כשהיו מדברים לשון הרע פתאום היה משתתק. זה מה שאפיין אותו מאוד. עשה הכל בשקט ובצניעות. החזיק ב'היתר הוראה' אולם איש לא ידע על כך בחיידר בו לימד. הוא לא חיפש פרסום", סיפר

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום