זול ובגדול נגד רמי לוי, בתווך – קואופ שופ

מה יעלה בגורלה של רשת הקמעונאות? זול ובגדול דורשת לפסול את הצעת המחיר של רמי לוי בנוגע לרכישת קואופ שופ • וגם: מהם החסמים הרגולטורים שעל רמי לוי לעבור לפני רכישת הרשת? • רמי לוי ל'ביזנעס': הדיווח אינו נכון • קמעונאות נוסח 2019

כלכלי 31.1.2019 | 19:44

רמי לוי. צילום: מרים אלסטר | פלאש 90

לאחר שנחשפו ההצעות לרכישת רשת הקמעונאות קואופ שופ, עם הגשתן לביהמ"ש המחוזי בירושלים, ולפיהן רמי לוי הוא המציע המוביל, מבקשת רשת 'זול ובגדול' שהצעתה הייתה השניה בגודלה, לפסול את הצעתו של רמי לוי.

בבקשה שהגיש היום (ה') עוה"ד יוסף וקנין לבית המשפט המחוזי בירושלים, טוענת זול ובגדול כי רמי לוי הגיש את הצעתו לאחר שכל ההצעות האחרות היו פרוסות בפניו. כך למעשה, הוא ידע כמה להציע, כאשר הוא מציע עשרה מיליון ש"ח יותר מהצעת רשת 'זול ובגדול'.

"הצעתו של רמי לוי לא עמדה בתנאי הסף של המכרז שפרסמו הנאמנים, הגיש הצעה חדשה ארבעה ימים לאחר פתיחת המעטפות על ידי הנאמנים, זאת שעה שידע כבר את פרטי יתר הצעות המתמודדים ונתן הצעה חדשה בשני מתווים", נכתב בבקשה שהוגשה היום לבית המשפט המחוזי בירושלים.

כזכור, אמש הוגשו ההצעות לרכישת קואופ שופ באמצעות בא כוחם של נאמני הרשת. רמי לוי הציע את הסכום הגבוה ביותר, 163 מיליון ש"ח, ורשת 'זול ובגדול' הציעה 153 מיליון ש"ח. מחסני השוק הציעו 139 מיליון ש"ח, פרשמרקט הציעו 133 מיליון, ואילו רשת ויקטורי הגישה הצעה על סך 118 מיליון ש"ח בלבד.

כפי שדיווחנו כאן ב'ביזנעס', כלל לא בטוח שהממונה על ההגבלים העסקיים אכן יאשר את הצעת רמי לוי, מאחר וייתכנו חסמים רגולטוריים, כיוון שלרמי לוי יש כבר מספר גדול של סניפים, שהוספה של סניפי קואופ שופ אליהם, עלולה לפגוע בתחרות בין השחקנים בשוק הקמעונאות הישראלי. רמי לוי עצמו הצהיר בהצעה שהגיש, כי אם ייכפה עליו למכור חלק מהסניפים, הרי שהוא יכול למשוך את ההצעה.

מרשת הקמעונאות רמי לוי נמסר ל'ביזנעס': "זה לא נכון".

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום