בית המשפט העליון דחה את ערעורו של יגאל עמיר נגד ההגבלות שהוטלו עליו

בית המשפט העליון דחה את בקשת הערעור שהגיש רוצחו של ראש הממשלה נגד ההגבלות שהוטלו אחרי שיחתו הטלפונית עם פעיל פוליטי. בין היתר נשללו ממנו שיחות טלפון, אספקת עיתונים, שימוש במוצרי חשמל והוחלט לשלוח אותו לשבוע בידוד

חדשות בארץ 6.10.2019 | 20:02

יוסי זמיר, פלאש 90

בית המשפט העליון דחה היום (ראשון) את הערעור שהגיש יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, לביטול ההגבלות שהוטלו עליו. עמיר, המרצה עונש מאסר עולם, ערער לבית המשפט העליון אחרי שבית המשפט המחוזי בלוד דחה את עתירתו על עונש שקיבל, לאחר ששוחח בטלפון, בניגוד לתנאי מאסרו.

במסגרת העונש, נשללו מעמיר ביקורי קרובים, ביקורי התייחדות, שיחות טלפון, וכן זכויות לעשות שימוש במכשירי חשמל וקבלת עיתונים. כמו כן, הוא נשלח לשבעה ימי בידוד. "שיחות טלפון, ביקורים, התייחדות ואספקת עיתונים אינם זכויות המוקנות לאסירים, אלא פריווילגיות בלבד, אשר נתינתן ושלילתן מסורות לשיקול דעתם של גורמי המשיב, ולא בנקל יתערב בית המשפט בשיקול דעת זה", נימקה השופטת יעל וילנר.

משירות בתי הסוהר נמסר: "לאור הפרה של כללי השימוש בטלפון של האסיר יגאל עמיר בשל ניהול שיחה לצורך התארגנות פוליטית, נעשה לו הליך של שלילת טובת הנאה – מניעת שיחות טלפון למשך חודשיים. בתגובה הודיע האסיר למפקד האגף על כוונתו לשבות רעב. נעקוב אחר התנהלותו בהמשך היום".

כזכור, רוצחו של ראש הממשלה לשעבר, נשפט לפני כחודשיים בהליך משמעתי על ידי מפקד בית סוהר רימון לשבעה ימי בידוד. זאת, לאחר שעמיר פתח בשביתת רעב והחזיר ארוחות. שבוע לפני ההחלטה פתח עמיר בשביתת רעב במחאה על שלילת שיחות טלפון ממנו בעקבות שיחה שניהל עם הפעיל הפוליטי יואב אליאסי (הצל).

הסיפור החל בתחקיר שפורסם ב'חדשות 13' לפיו ערך עמיר מספר שיחות לדמויות מוכרות בימין, ביניהם יואב אליאסי המוכר כ"הצל", ואף דיבר עם עורכי הדין, זאת במטרה לדון בהקמת המפלגה הקוראת לשחרורו מהכלא. כך, בשיחה שביצע עמיר מתוך הכלא לאליאסי הוא מציע לו לקחת חלק מסוים במפלגה שתרוץ בבחירות ותפעל במטרה לשחרר אותו מהכלא. בתגובה לכך אליאסי ענה לו כי הוא לא מעוניין להתערב בעניין או לייצר עם עמיר שיח כלשהו, והשיחה בין השניים מסתיימת.

עמיר פנה לאליאסי במטרה לשכנעו לפרסם פוסטים בעד שחרורו כדי להפיץ את מסרי המפלגה החדשה. "הבנתי שיש לך אתר של מאות אלפי עוקבים", אמר עמיר לצל. "במגזר הרוסי קמה תנועה שרוצה לשחרר אותי. יש שם 600 חבר'ה, פנסיונרים, אקדמאים. עכשיו הם רוצים להקים מפלגה שתרוץ בבחירות הקרובות במטרה לשחרר אותי. אחת המטרות היא גם לשנות את מפת התקשורת בארץ, שהיא כולה ביד השמאל".

אליאסי השיב לעמיר כי אינו מעוניין לפתח איתו שיח. "חשבתי שאולי עובדים עליי וגם בגלל שהייתי בשוק שהוא ואני בעלי אידיאולוגיה זהה, זה פשוט לא ייאמן", אמר אליאסי. "אני אף פעם לא מגמגם – הפעם גמגמתי. באיזה עולם אני והוא באותו הצד? אדם שהואשם ברצח ראש ממשלה בישראל. רצח רבין הוריד אותנו לברכיים וקרע אותנו לגזרים. זהו פצע בלתי ניתן לאיחוי ולעולם אני והוא לא נהיה באותו הצד הפוליטי".

שיחה זו הייתה אחת מיני רבות שביצע רוצחו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, בניסיון להקים מפלגה לשחרורו.

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום