ויהי לפלא: הקנסות שניתנו לת"תים החרדיים בוטלו

כל הקנסות שניתנו למוסדות החינוך החרדיים בוטלו. כאשר זמן קצר לפני כניסת השבת התקשרו המשפטנים ליו"ר וועדת החינוך רם שפע ובישרו לו: עשינו טעות, לא אישרנו את התקנות | ברכת הגר"ח קנייבסקי כי 'תורה מגנא ומצלא' התקיימה 

אהרן מילר | חרדים 15.11.2020 | 23:16

שוטרים וחרדים בבית שמש צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

הדוחו"ת שהטילה המשטרה על מוסדות לימוד שפתחו את שעריהן, בניגוד לתקנות וההגבלות של משרד הבריאות, לאור השתוללות נגיף הקורונה. בוטלו כולם מאחר ולא היה להם תוקף משפטי. כך חשף הערב (ראשון) הפרשן עמית סגל ב'חדשות 12'.

במהלך החודש האחרון מאז הסתיימו חגי תשרי, חילקה המשטרה 68 דו"חות למוסדות חינוך שפתחו את שעריהם שלא כחוק. רובם המכריע - כצפוי - הם מוסדות חינוך חרדיים. הדוחות היו הנשק האחרון של המדינה מול המוסדות. אלא שעל פי חוק הקורונה הדוחות האלה מתבססים על תקנות שנדרשות את אישורה הרטרואקטיבי של הכנסת.

על פי הדיווח, ביום שישי האחרון זמן קצר לפני כניסת השבת, התקשרו המשפטנים ליושב ראש וועדת החינוך ח"כ רם שפע מ'כחול לבן' והבהירו לו: "עשינו טעות, לא אישרנו את התקנות, ודינם של כל הדוחות להתבטל".

כלומר, חידד סגל, "אף מוסד שהפר חוק לא ישלם שקל. ומתגבר החשש הוא כי עוד מאות דוחות בדרך לביטול, כאשר כבר כעת סך הדוחות עומד על 340,000 ש"ח".

כזכור לפני כחודש, מיד אחרי שמחת תורה הורה שר התורה הגר"ח קנייבסקי שצריך לפתוח את הלימודים, אך צריך לראות לעשות זאת בהסכמה.

גורמים בכירים אמרו אז ל'כל רגע' כי הטיעון לפתיחת תלמודי התורה הוא, שבשום אופן אי אפשר לוותר על לימוד תורתם של תינוקות של בית רבן שעליהם העולם עומד. "דווקא בשעה קשה כזו שעם ישראל זקוק לישועה גדולה בגוף ובנפש יש לעשות הכל כדי לאפשר את פתיחת הלימודים בחיידר כסדרה".

כזכור, זאת הייתה דעתו של שר התורה עוד מתקופת הגל הראשון, כבר אז הורה לישיבות ולחיידרים לפתוח כרגיל כי תורה מגנא ומצלא. ואכן כאמור, הערב, אפילו הדוחו"ת שכן ניתנו, הם ללא תוקף משפטי.

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום