בעוד פחות מיומיים: בבריטניה פותחים במבצע חיסונים

ביום שלישי הקרוב, צפויה בריטניה להתחיל במבצע החיסונים הגדול לקורונה. בגלל חשש בקרב אזרחים רבים מהחיסון, שוקלים בממלכה חיסון של בני משפחת המלוכה ובהם גם המלכה אליזבת

קובי ברקת | חדשות בעולם 6.12.2020 | 18:41

צילום: Pixabay

בעוד פחות מיומיים, ביום שלישי הקרוב, צפויה בריטניה להתחיל במבצע החיסונים הגדול, ובכך בעצם להיות השנייה בעולם- אחרי רוסיה, שמתחילה לחסן את האזרחים בחיסון מתוצרת מקומית.

תושבים רבים בממלכה המאוחדת חוששים מהשפעות החיסון החדש והלא מוכר, ואחד מהצעדים ששוקלים בממלכה לצורך יצירת תחושת אמון אצל התושבים הוא חיסון של בני משפחת המלוכה ובהם גם המלכה אליזבת.

מומחים לבריאות הציבור בממלכה וברחבי העולם מאמינים שחיסון המלכה אליזבת' בת ה-94 והנסיך פיליפ בן ה-99 יהיה צעד חשוב למאבק במידע המוטעה שמופץ נגד החיסונים, מידע שעשוי לגרום לאזרחים רבים לסרב להתחסן. בארמון בודקים כעת אם גם שאר בני המשפחה ובהם הנסיך צ'רלס, הנסיך ויליאם ואחרים, יתחסנו גם הם.

עם זאת, אחרים חושבים שחיסון המלכה יגרום תחושה של העדפת המלכה על פני אזרחים אחרים, וכדאי שהיא תמתין בתור יחד עם שאר האזרחים בני 80 ומעלה.

המלכה כבר עשתה זאת פעם, כשהודיעה בשנת 1957 כי הנסיך צ'רלס והנסיכה אן קיבלו את חיסון הפוליו במטרה לעודד את הציבור להתחסן גם הוא ולהוכיח שאין ממה לחשוש.

פרופסור סטיבן פוביס, מנהל הרפואה בשירות הבריאות הלאומי במדינה אמר כי "למרות המורכבות העצומה, בתי החולים יתחילו את השלב הראשון של קמפיין החיסונים הגדול ביותר בתולדות ארצנו ביום שלישי".

הוא הוסיף כי "למערכת הבריאות שלנו יש ניסיון וידע במערכות אספקת החיסונים בקנה מידה גדול - מנגיף השפעת ועד חיסונים מצילי חיים אחרים. הצוות החרוץ ישוב לעמוד בפני האתגר להגן על אלו הפגיעים ביותר מפני המחלה האיומה הזו".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום