האזרחים זועמים: החיסון הגרמני מופץ בעולם לפני גרמניה

כמו כלל אזרחי מדינות העולם, אזרחי גרמניה לא מצליחים להבין מדוע החיסון שיוצר בגרמניה ובמימון הממשלה משווק כבר בכל רחבי העולם, ורק בגרמניה עצמה עדיין לא אישרו הרשויות את החיסון כבטוח לשימוש

אהרן מילר | בריאות 14.12.2020 | 19:33

חיסון, אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

כמו כלל אזרחי מדינות העולם, המנהלות מרוץ אחר חיסונים לנגיף הקורונה שכמעט ושיתק את כולם, גם אזרחי גרמניה מעוניינים להתחיל להתחסן ולשחרר את המדינה הנמצאת בימים אלו בסגר.

אזרחי גרמניה לא מצליחים להבין מדוע החיסון שיוצר בגרמניה ובמימון הממשלה משווק כבר בכל רחבי העולם, ורק בגרמניה עצמה עדיין לא אישרו הרשויות את החיסון כבטוח לשימוש.

מדובר בחיסון של חברת פייזר, שני מפתחיו הם אזרחים שהגיעו מטורקיה לגרמניה, והם פיתחו את החיסון ברובו על אדמת גרמניה בחברת ביונטק שבבעלותם, ואף זכו למימון ממשלתי מגרמניה, ובכל זאת אנחנו כאן בישראל נתחסן לפניהם בחיסון שלהם, לא רק אנחנו גם ארצות הברית בריטניה מחסנות כבר את אזרחיהן עם החיסון של חברת 'פייזר'.

הסיבה בגינה החיסון הגרמני מתעכב בגרמניה היא ההמתנה לאישור של סוכנות התרופות האירופית שלמרות שבדיקותיה דומות לבדיקות שנערכו כבר בזו האמריקנית, הם עדיין לא העניקו אישור רשמי לחיסון, ותושבי גרמניה זועמים, כך על פי דיווחים בכלי התקשורת בגרמניה.

כותרות העיתונים זעקו הבוקר (שני) איך זה שמיליונים מתחסנים בחיסון הגרמני בעוד אזרחי גרמניה ממתינים, עוד נטען כי השלטונות בגרמניה יכולות להתיר שימוש בחיסון ובפרט לאור כך שכל המידע כבר שותף לאורך כל הדרך עם הרשויות במדינה שדיווחו על כל התהליך לצורך קבלת המימון הממשלתי. נראה שבגרמניה כמו בגרמניה יחסי החוץ שלה עם האיחוד האירופי כולו חשובות לא פחות מחיסון התושבים.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום