קניתם דירה ב’מחיר למשתכן’? מגיע לכם כסף בחזרה

ניצחון למשרד הבינוי והשיכון: קבלנים ישיבו כספים לרוכשים מהם נגבו תשלומים על חיבורי תשתיות בניגוד לתנאי המכרז • במקרים מסוימים סך הסכום המצטבר שגבה הקבלן מכלל הדיירים הגיע למיליוני שקלים • קביעת בית המשפט משמעותית עבור כל הפרויקטים ששווקו וכן עבור אלה שישווקו הן במסגרת תכנית מחיר למשתכן והן במסגרת דיור במחיר מופחת

כלכלי 7.6.2021 | 15:23

אילוסטרציה צילום: pixabay

בפסק דין שניתן לאחרונה, קיבל בית המשפט את עמדת משרד הבינוי והשיכון אשר דרש להשיב לרוכשים את הכספים שנגבו שלא כדין בעד חיבורי תשתיות ולחדול מהמשך הגבייה בעתיד.

אלפי רוכשים בפרויקטים רבים בתכנית מחיר למשתכן נדרשו ע”י הקבלנים לשלם על חיבורי חשמל גז ומים בשנים האחרונות. גבייה שהגיעה במקרים מסוימים עד גובה של 6,000  ש”ח לדירה.

לאחר מאבק משפטי של משרד הבינוי והשיכון למען הרוכשים, קבע בית הדין  לעניינים מנהליים בירושלים כי על היזמים להשיב את כלל הכספים לרוכשים בפרויקט.

במסגרת מכרזי מחיר למשתכן נקבע כי ההצעה הזוכה היא של הקבלן שהציע את המחיר הנמוך ביותר למ”ר בנוי. בנוסף במסגרת המכרז, ועל מנת להבטיח הצעות אחידות, נקבע מה כלול במחיר הדירה, ביניהם גם חיבורי התשתית (חשמל מים גז).

לאורך השנים, מספר קבלנים גבו תשלומים נוספים, הנעים בין מאות שקלים ועד כ-6000 שקלים לכל יחידת דיור, בגין חיבורי חשמל, מים וגז (במקרים מסוימים סך הסכום שגבה הקבלן מכלל הדיירים הגיע למיליוני ש”ח).

זאת על אף שמשרד הבינוי והשיכון קבע כי תשלומים אלו כלולים במחיר הדירה, כמפורט במכרז.

כנגד קביעה זו הוגשה התביעה שבנדון. בפסק הדין קיבל בית המשפט את עמדת משרד הבינוי והשיכון.

קביעה זו משמעותית עבור כל הפרויקטים ששווקו וישווקו במסגרת תכנית מחיר למשתכן ודיור במחיר מופחת.

רוכשים ששילמו עבור הוצאות כאמור, מלבד בגין פיקדון מונה, רשאים לפנות לקבלן בבקשה להשבת הכספים.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום